ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΤΗΓΑΝΙΤΕΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ

13 χρόνια, 4 μήνες και μία μέρα: Τελικά κάθε πόσα χρόνια πρέπει να βγάζει δίσκο ένα συγκρότημα;

Το ερώτημα είναι λίγο παραπλανητικό αλλά έχοντας μάθει να ασκώ κριτική σε κάθε τι που συμβαίνει γύρω μου, από τους σεναριογράφους του «Game Of Thrones», την εξωτερική πολιτική του Ισραήλ και από την επιλογή του τραγουδιού της Σλοβενίας στην Eurovision, μέχρι την δικαστική απόφαση για την αποφυλάκιση της γιαγιάς με…

Το ερώτημα είναι λίγο παραπλανητικό αλλά έχοντας μάθει να ασκώ κριτική σε κάθε τι που συμβαίνει γύρω μου, από τους σεναριογράφους του «Game Of Thrones», την εξωτερική πολιτική του Ισραήλ και από την επιλογή του τραγουδιού της Σλοβενίας στην Eurovision, μέχρι την δικαστική απόφαση για την αποφυλάκιση της γιαγιάς με τα τερλίκια, είπα να καταπιαστώ με όλους αυτούς εκεί έξω που συνθέτουν μουσική και γνωρίζουν καλύτερα από εμένα (έτσι νομίζουν), κάθε πότε πρέπει να κυκλοφορούν τα albums και τα τραγούδια τους.

Οι Tool ενώ έπαιξαν περίτεχνα με τα νεύρα μας για περισσότερο από μια δεκαετία, ανακοίνωσαν χωρίς ίχνος ντροπής ότι θα κυκλοφορήσουν το νέο τους album την τελευταία ημέρα του Αυγούστου. Δηλαδή, με δύο λόγια, με βάζουν στην διαδικασία πριν καν τελειώσω την ηλιοθεραπεία μου, έχοντας ακόμα νωπά τα σημάδια από το γιαούρτι στην πλάτη μου, να ασχοληθώ με την μουσική τους. Χάθηκε ο κόσμος να περιμένουν να ανοίξουν τα σχολεία, να προσαρμοστούμε στους ρυθμούς της καθημερινότητας και μετά, με την ησυχία μας, να βάλουμε το album στο player μας και να κρίνουμε αμερόληπτα όπως μόνο εμείς ξέρουμε; Περίμεναν 13 χρόνια, 4 μήνες και μια μέρα. Χάθηκε ο κόσμος να το τραβήξουν έναν μήνα μετά;

Έχοντας στο βιογραφικό μου το γεγονός ότι ο κολλητός μου ήταν μέλος σε συγκρότημα που έβγαλε αυτοχρηματοδοτούμενο album 11 χρόνια πριν, μπορώ χωρίς φόβο και πάθος να τρολάρω τον Maynard James Keenan που άργησε να γράψει νέα τραγούδια.

Έτσι και αλλιώς λίγο πολύ η ουσία είναι μία. Το album θα είναι ικανοποιητικό αλλά όλοι θα αναρωτιούνται αν έπρεπε να περάσει τόσος καιρός για να κυκλοφορήσει. Από την πολυθρόνα μου, καθισμένος μπροστά στον υπολογιστή μου, ψάχνοντας εναγωνίως από που θα κατεβάσω παράνομα το νέο τους album και έχοντας πλάτες το Apple Music και το Spotify, το μόνο μου μέλημα είναι να ενημερώσω το status μου στο Facebook σαν άλλος, αλλά διαδικτυακός πλέον, μεταλλοπατέρας των 90s με φράσεις τύπου… «Το άκουσα και σας προειδοποιώ ότι θα πάθετε πλάκα» ή «Από αυτό που έχω ακούσει μέχρι τώρα, δεν πρέπει να περιμένετε και πολλά», μιας και οι υπόλοιποι έχουν διαφορά φάσης στο Spotify.

Οι Tool ενώ έπαιξαν περίτεχνα με τα νεύρα μας για περισσότερο από μια δεκαετία, ανακοίνωσαν χωρίς ίχνος ντροπής ότι θα κυκλοφορήσουν το νέο τους album την τελευταία ημέρα του Αυγούστου.

Έχοντας στο βιογραφικό μου το γεγονός ότι γρατζούνισα μια κιθάρα στα 16 μου, ότι είδα στο Netflix το «The Dirt» των Motley Crue λίγα λεπτά αφότου ανέβηκε online, ότι διάβασα το «Some Kind Of Monster» και ότι ο κολλητός μου ήταν μέλος σε συγκρότημα που έβγαλε αυτοχρηματοδοτούμενο album πριν από 11 χρόνια, μπορώ χωρίς φόβο και πάθος να τρολάρω να τον Maynard James Keenan που άργησε να γράψει τα νέα τραγούδια των Tool. Βέβαια, όταν οι Metallica έκαναν 7 χρόνια να βγάλουν δίσκο, μιλούσα σε πρώτο πληθυντικό λέγοντας «Τώρα ήμασταν έτοιμοι να κυκλοφορήσουμε κάτι νέο». Σε πρώτο πληθυντικό ρε φίλε…

Ποιο είναι όμως το ιδανικό χρονικό διάστημα που πρέπει να περάσει για να βγάλει δίσκο ένα group; Εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται ότι ο χρόνος που μεσολαβεί είναι εντελώς ανεξάρτητος από την ποιότητα της δουλειάς. Στα πρώτα βήματα της βαριάς μουσικής βιομηχανίας, ο ένας χρόνος θεωρούνταν ικανοποιητικός μεταξύ δύο δισκογραφικών εγχειρημάτων αν και πολλές φορές τα πράγματα έπαιρναν τον δρόμο τους πολύ πιο γρήγορα.

Το 2019 έχει φτάσει σχεδόν στη μέση του και δυστυχώς καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τους Tool ως πηγή έμπνευσης των troll του διαδικτύου.

Η χρυσή εποχή των Beatles και των Rolling Stones συνοδεύτηκε από κυκλοφορίες που είχαν απόσταση, σχεδόν, ένα εξάμηνο ενώ αργότερα οι 12 μήνες υιοθετήθηκαν καθολικά από τις περισσότερες δισκογραφικές εταιρίες. Από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 και έχοντας το όπλο του MTV, το διάστημα αυτό αυξήθηκε και τα δύο χρόνια θεωρούνταν ιδανικά για σύνθεση, κυκλοφορία, προώθηση και περιοδεία ενός album. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι Iron Maiden, που από το 1984 και μετά συνειδητοποίησαν ότι οι συναυλίες υπερπαραγωγές μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα έσοδα από τις δισκογραφικές πωλήσεις, δίχως τον κίνδυνο να «ξεχαστούν» από το αχόρταγο κοινό τους.

Την δεκαετία του ’90 τα τρία χρόνια θεωρούνταν πλέον κάτι φυσιολογικό ενώ με την έναρξη του downloading έγινε αντιληπτό ότι ο χρόνος κυκλοφορίας ενός album δεν είχε καμία απολύτως σημασία και λειτουργούσε απλά ως αφορμή για την περιοδεία ενός συγκροτήματος.

Το 2019 έχει φτάσει σχεδόν στη μέση του και δυστυχώς καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τους Tool ως πηγή έμπνευσης των troll του διαδικτύου. Φυσικά όσον αφορά τη μουσική, τα troll είναι άμισθα και κάπως έτσι πρέπει να αντιμετωπιστούν. Είναι εμφανές λοιπόν ότι πρόκειται για άτομα μέτριας αντίληψης, με μηδενικό χιούμορ που έχοντας δημιουργήσει γύρω τους ένα μικρόκοσμο με χειρότερους, από αυτούς, θιασώτες, θεωρούν ότι η γνώμη τους έχει βαρύτητα και μπορεί να ασκήσει κοινωνική επιρροή. Τα likes που συγκεντρώνουν τρέφουν την ματαιοδοξία τους ενώ τα ενδιαφέροντα τους εξαντλούνται μέσα στην οθόνη του υπολογιστή τους και στην 55ιντση τηλεόραση που συνήθως προβάλει ποδοσφαιρικούς αγώνες.

Έτσι λοιπόν, κάπου εκεί, στις τελευταίες μέρες του Αυγούστου και ενώ θα έχουν περάσει 13 χρόνια, 4 μήνες και 1 μέρα από την τελευταία δισκογραφική δουλειά των Tool, στο newsfeed του διαδικτυακού σας τοίχου θα εμφανιστεί η γνωστή και πλέον αναμενόμενη πρόταση: «Καλά, τόσα χρόνια αναμονής για αυτό;»
Ε, δεν μπορεί, αυτός που το έγραψε κάτι θα ξέρει…

Ο Σάββας Στανής γεννήθηκε στην Κομοτηνή την χρονιά που οι AC/DC κυκλοφόρησαν το Back in Black και από τότε η σχέση του με την rock μουσική είναι μια σχέση εξάρτησης. Είναι δημιουργός του επίσημου ελληνικού fan club των Dream Theater “Infinite Dreams” (1999), βραβευμένο από την Warner Music και από την ifpi για την αύξηση των πωλήσεων του συγκροτήματος στην Ελλάδα. Υπήρξε συντάκτης των περιοδικών Rock On και Rock Hard με μόνιμες στήλες, συνεντεύξεις και studio reports συγκροτημάτων στο εξωτερικό. Έχει καθίσει πίσω από την κονσόλα του Atlantis Fm 105,2, αυτοαποκαλείται foodie και λατρεύει να αξιολογεί burger οπουδήποτε ανακαλύπτει ότι τα σερβίρουν. Αποκαλεί Άγιο τον Anthony Bourdain και θεωρεί τεράστιο πλήγμα που δεν κατάφερε να τον γνωρίσει από κοντά.

Latest from ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΤΗΓΑΝΙΤΕΣ ΝΤΟΜΑΤΕΣ

Go to Top