Γκράφιτι, κοινωνική αντίσταση, πληρωμένοι δολοφόνοι και κυνηγοί ταλέντων από την Μαδρίτη στην Νάπολι σε ένα μυθιστόρημα, σφιχτοδεμένο, νεανικό , γεμάτο ένταση και χρώμα.

ipomoniminiΣε μια ιστορία που αναμιγνύει μοναδικά την μοντέρνα τέχνη με τα κυκλώματα της, (εκδότες και εκδοτικούς οίκους), την τέχνη των δρόμων (γκράφιτι), την μουσική κουλτούρα που τους συνοδεύει (μέταλ, ραπ, πανκ), ο Ρεβέρτε, δημιουργεί ένα ζωντανό, πολύχρωμο μωσαϊκό, ανθρώπων απο διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, ομάδες και προσανατολισμούς που τους συνδέει το σπρέι της μπογιάς, ο τοίχος, βαγόνι ή επιφάνεια για κάλυψη και η αδρεναλίνη της «παράνομης» πράξης.

Κεντρικός ήρωας, ένας γκραφιτάς, ο Σνάιπερ, που υπογράφει με το σύμβολο του ελεύθερου σκοπευτή. Ο ίδιος έχει αναγάγει το γκράφιτι, σε κίνηση κοινωνικής κριτικής και αντιπαράθεσης. Το πετυχαίνει, με παρεμβάσεις σε χώρους που δεν περιμένουν οι περισσότεροι, πχ το σπίτι του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, την ημέρα των ερωτευμένων. Στα σχέδια του για κοινωνική αφύπνιση βρίσκει σύμμαχους έναν στρατό νεαρών γκραφιτάδων, ανάμεσα τους και τον γιο ενός Ισπανού αυτοδημιούργητου εκατομμυριούχου που σε μια «αποστολή» χάνει την ζωή του. Τότε ο πατέρας εξαπολύει ένα ανθρωποκυνηγητό, εναντίον του Σνάιπερ, με υψηλές αμοιβές. Τον ίδιο άνθρωπο θα αναζητήσει για λογαριασμό ενός εκδότη καταλόγων τέχνης, η Λεξ (Αλεχάντρα) Βαρέλα, μια Ισπανίδακυνηγός ταλέντων τέχνης, που τον θέλει για να τον πιέσει να συνεργαστεί με τον εργοδότη της (Μαουρίσιο Μπόσκε), για μια μεγάλη αναδρομική έκθεση σε διεθνή μουσεία, έναντι μεγάλης αμοιβής.

Στην πορεία θα διασταυρωθούν οι δύο έρευνες, οχι πάντα με τον πιο ήπιο τρόπο, ενώ θα παρουσιαστεί το έργο και η επιρροή του Σνάιπερ σε μια κλειστή ομάδα ανθρώπων, που τον προστατεύουν με τιμές θεού, ειδώλου. Από την Μαδρίτη, στην Ρώμη, την Βερόνα, τη Λισαβόνα, το κυνήγι του γκράφιτι, αλλά και η εξαθλίωση της μοντέρνας τέχνης που γίνεται παιχνίδι στα χέρια διευθυντών γκαλερί και πλούσιων φιλότεχνων , θα αντιπαρατεθούν σε νεανικές συμμορίες γκραφιτάδων, που ζουν για τα 30 δευτερόλεπτα της ζωγραφικής, το εφήμερο της αποτύπωσης της σφραγίδας τους σε όλο και πιο δυσπρόσιτα σημεία.

Ερωτήματα όπως αν η τέχνη του εφήμερου είναι τέχνη και τι είναι τέχνη γενικότερα, θα γεννηθούν ,μαζί με την αναζήτηση του Σνάιπερ, στη νότιο Ευρώπη.
Η συνάντηση του με τη Λεξ, θα αποδώσει στον κάθε εμπλεκόμενο, όσα δικαιούται από την μοίρα και το παρελθόν του και θα δώσει απαντήσεις στο παρελθόν, που τελικά βαραίνει τον κάθε ήρωα, του Ρεβέρτε, καθορίζοντας και το μέλλον του.

Δυναμικό, μοντέρνο αστυνομικό μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται σε γνώριμους στον καθένα μας χώρους και μιλά για ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Θα σας κάνει να δείτε με διαφορετική ματιά την επόμενη μέρα της ανάγνωσης , το γκράφιτι στα ρολά του γειτονικού μαγαζιού σας ή στον τοίχο του υπαίθριου πάρκινγκ.
Σαν ανάγνωσμα θα το διαβάσετε μονορούφι, γιατί ο Ρεβέρτε, δεν κουράζει , με τεχνικούς όρους, αλλά σε βάζει στο κλίμα, με γραφή προσγειωμένη, όσο και περίτεχνη. Ιδανικό για τα καλοκαιρινά βράδια στο μπαλκόνι του σπιτιού ή του ξενοδοχείου.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΠΑΣΜΠΑΓΙΑΝΝΗΣ
Γεννημένος τo 1968, ο Στέλιος Μπασμπαγιάννης, διαφωνεί με όλους. Όσους έχουν άποψη ,που δεν είναι η δική του και όσους δεν έχουν, γιατί δεν ασπάζονται τη δική του. Ασχολείται εδώ και χρόνια με την τέχνη της προώθησης θεραπευτικών ουσιών. Παράλληλα ασχολείται με την ευγενή τέχνη της μουσικής, ως συντάκτης σε διάφορα μέσα από το 1986. Το βιβλίο είναι η άλλη του μεγάλη αγάπη, που του επιτρέπει το ταξίδι ακόμη και ελλείψει χρημάτων. Πολιτικά ακραίος αντιπαθεί τη διαφθορά της αστικής δημοκρατίας, τον λαϊκισμό των Ελλήνων και τον υποκριτικό χαρακτήρα τους. Αν ήταν ζώο (κάποιοι λένε ότι είναι ) θα ήταν λύκος.