ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ IN FOCUS

Το Billboard εισάγει point system στον τρόπο υπολογισμού των charts!

Οι αλλαγές στην μουσική βιομηχανία είναι πολλές, με τις online πλατφόρμες όπως το Spotify και το Apple Music να έχουν επηρεάσει δραματικά τον τρόπο που οι fans απολαμβάνουν πλέον την αγαπημένη τους μουσική. Το Billboard αντιλαμβανόμενο τις αλλαγές αυτές στις συνήθειες των μουσικόφιλων προσαρμόζει τον τρόπο υπολογισμού των charts, εισάγοντας…

Οι αλλαγές στην μουσική βιομηχανία είναι πολλές, με τις online πλατφόρμες όπως το Spotify και το Apple Music να έχουν επηρεάσει δραματικά τον τρόπο που οι fans απολαμβάνουν πλέον την αγαπημένη τους μουσική.

Το Billboard αντιλαμβανόμενο τις αλλαγές αυτές στις συνήθειες των μουσικόφιλων προσαρμόζει τον τρόπο υπολογισμού των charts, εισάγοντας μια φόρμουλα υπολογισμού των streams, με τους συνδρομητές που πληρώνουν να δίνουν περισσότερους «πόντους» στα αγαπημένα τους τραγούδια, φέρνοντάς τα έτσι στις ψηλότερες θέσεις.

Οι αλλαγές αυτές θα ξεκινήσουν στις 29 Ιουνίου στο Billboard Hot 100, το οποίο βασίζεται σε φυσικές και ψηφιακές πωλήσεις μεμονωμένων τραγουδιών, το airplay, αλλά πλέον και σε streams από συνδρομητές και «free» χρήστες.

Το Billboard ουσιαστικά εισάγει ένα νέο point system καταμέτρησης, το οποίο θα είναι το εξής:

1 πόντος ανά τραγούδι για κάθε stream πληρωμένης συνδρομής
2/3 του πόντου ανά τραγούδι για κάθε stream από διαφήμιση (ad)
1/5 πόντος ανά τραγούδι για προγραμματισμένα streams σε λίστες κομματιών

Σε ότι έχει να κάνει με τα full-length albums, τα πράγματα διαφοροποιούνται ως προς το streaming ως εξής:

1,250 streams πληρωμένης συνδρομής ισοδυναμεί με πώληση 1 album
3,750 streams από διαφήμιση ισοδυναμεί με πώληση 1 album

Με το νέο αυτό «point system», τα streams από χρήστες που δεν έχουν συνδρομές σε κάποια ψηφιακή πλατφόρμα μετράνε ουσιαστικά το 1/3 στον υπολογισμό των charts.

Και οι αλλαγές δεν σταματάνε εδώ. Από το 2019, το Billboard σκοπεύει να διαχωρίσει ακόμα περισσότερο ακόμα και τους χρήστες που πληρώνουν σε δύο βασικές κατηγορίες. Σε αυτούς που έχουν μεγάλες συνδρομές και πλήρη πρόσβαση σε όλο το υλικό της πλατφόρμας, και σε συνδρομητές με περιορισμένη πρόσβαση.

Οι παρακάτω αλλαγές ενδέχεται να οδηγήσουν αρκετούς καλλιτέχνες και συγκροτήματα στο να αποσύρουν υλικό τους από δωρεάν πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα το YouTube, με σκοπό φυσικά να στρέψουν το κοινό τους στο να πληρώνει για να ακούει νέα τραγούδια.

Αρκετοί άνθρωποι της μουσικής βιομηχανίας αντιμετωπίζουν με μεγάλο σκεπτικισμό την κίνηση αυτή του Billboard, με τον επικεφαλής της Apple Music Jimmy Iovine να δηλώνει στο περιοδικό Rolling Stone τον περασμένο Δεκέμβρη: «Το Billboard μπορεί να εισάγει όποιον τρόπο θέλει για τον υπολογισμό των charts, όμως στο μυαλό του κοινού τα charts είναι κάτι διαφορετικό και σίγουρα κάτι πιο απτό».

Latest from IN FOCUS

Go to Top