ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ CULTURE

Η δικαίωση των Rotting Christ και ο αγώνας για τα αυτονόητα

«Η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού» λένε και στην περίπτωση των Rotting Christ και της πολύκροτης πλέον συναυλίας τους στην Πάτρα, η ρήση αυτή βρίσκει απόλυτη εφαρμογή. Βλέπετε εδώ θα γράψουμε τόσο για πολιτική όσο και για τέχνη, έννοιες που όταν μπλέκονται δημιουργικά μπορούν να γεννήσουν θαύματα, όταν όμως…

«Η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού» λένε και στην περίπτωση των Rotting Christ και της πολύκροτης πλέον συναυλίας τους στην Πάτρα, η ρήση αυτή βρίσκει απόλυτη εφαρμογή.

Βλέπετε εδώ θα γράψουμε τόσο για πολιτική όσο και για τέχνη, έννοιες που όταν μπλέκονται δημιουργικά μπορούν να γεννήσουν θαύματα, όταν όμως η πρώτη καπελώνει την δεύτερη ερχόμαστε αντιμέτωποι με «τέρατα». Ό,τι ακριβώς δηλαδή έγινε αρχικά με τους Rotting Christ και την εμφάνισή τους στην Πάτρα.

Και ευτυχώς αυτό το κείμενο γράφεται με χαρά, λίγο αφότου μάθαμε πως το σήριαλ είχε αίσιο τέλος για τους ηγέτες της εγχώριας metal σκηνής.

Οι Έλληνες black metallers θα δώσουν την προγραμματισμένη τους συναυλία μπροστά στο κοινό της Πάτρας με δύο μήνες καθυστέρηση, καθώς ο Δήμος παραχώρησε τελικώς τον χώρο της «Αίγλης» στις 19 του ερχόμενου μήνα.

Το live ήταν προγραμματισμένο αρχικά για τις 15 Μαρτίου, με τον Δήμο να προχωρά στην αναβολή του προφασιζόμενος «τεχνικά προβλήματα».

Η διοργανώτρια εταιρία μέσω ανάρτησής της στο Facebook κατηγόρησε ευθέως την Μητρόπολη Πάτρας πως άσκησε πιέσεις προκειμένου το live να μην πραγματοποιηθεί, κάνοντας μάλιστα λόγο για οπισθοδρομικές τακτικές και μεσαιωνικές πρακτικές.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η επίσημη ανακοίνωση των Rotting Christ, η οποία μεταξύ άλλων ανέφερε: «Η ελευθερία του λόγου και της σκέψης είναι ένα δικαίωμα, το οποίο ως μπάντα μαχόμαστε και υποστηρίζουμε εμπράκτως για περισσότερο από 30 χρόνια σε όλα τα μήκη και πλάτη αυτού του κόσμου με οποιοδήποτε κόστος και έχουμε σκοπό να το κάνουμε μέχρι τέλους».

Η θαρραλέα στάση του Γιάννη Αγγελάκα και η απόφαση του να ακυρώσει επίσης την εμφάνιση του στον ίδιο χώρο την αμέσως επόμενη μέρα (όταν το «τεχνικό πρόβλημα» θα είχε πλέον λυθεί) έδωσε στην υπόθεση ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, μεγαλύτερες ίσως από αυτές που περίμενε και ο ίδιος ο Δήμος.

Και ερχόμαστε στο ζουμί. Έχω να πάω στην Πάτρα αρκετά χρόνια αλλά διαβάζω και μαθαίνω από φίλους πως ο Δήμαρχος Κώστας Πελετίδης έχει επιτελέσει σπουδαίο έργο στην πόλη.

Ο εκλεγμένος με το ΚΚΕ τοπικός άρχοντας, έχοντας στα χέρια του «πετσοκομμένους» λόγω κρίσης και μνημονίων προϋπολογισμούς, έχει καταφέρει με μια σειρά από έργα να κάνει τους πολίτες της πόλης να πίνουν νερό στο όνομα του.

Κοινωνικές δομές, πάρκα, δρόμοι, μείωση δημοτικών τελών, πρόγραμμα σίτισης σε σχολεία, στέγαση και τροφή σε άπορους, είναι μερικά μόνο από τα επιτεύγματα του, τα οποία προφανώς θα τον οδηγήσουν σε μια νέα θητεία στο Δημαρχείο της πόλης. Η επιτομή της επιτυχίας στην τοπική αυτοδιοίκηση. ΕΥΓΕ!

Στην περίπτωση των Rotting Christ όμως έκανε φάουλ. Ξεκάθαρα… Είμαι απολύτως βέβαιος πως αν δεν είχαμε δημοτικές εκλογές σε λιγότερο από 2 μήνες, η συναυλία θα είχε πραγματοποιηθεί κανονικά, η «Αίγλη» θα γέμιζε και κανένας Δήμος δεν θα ασχολούνταν.

Το κείμενο αυτό γράφεται ακριβώς για να τονίσει το πως ένας τόσο προοδευτικός -και το εννοώ- Δήμαρχος έπεσε στην παγίδα της οπισθοδρόμησης.

Ειλικρινά αδυνατώ να πιστέψω πως το 2019 σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκκλησιαστικοί κύκλοι, παραθρησκευτικές οργανώσεις και ακροδεξιά μορφώματα, είναι ικανά να θολώσουν την κρίση ενός ανθρώπου που έχει ενώσει μια ολόκληρη πόλη ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων και κομματικών προτιμήσεων. Το γεγονός ότι μετά την έκταση που πήρε το θέμα οδήγησε τον κύριο Πελετίδη, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, σε πολιτική κυβίστηση, προσωπικά με θλίβει και με προβληματίζει, καθώς από ανθρώπους με αποδεδειγμένες ικανότητες και έργο περιμένω μεγαλύτερη πυγμή και πολιτικό θάρρος σε θέματα που αφορούν τον πολιτισμό, τις τέχνες και την κοινωνία. Γιατί κακά τα ψέματα, αν δεν γινόταν όλος αυτός ο σάλος στο διαδίκτυο, το heavy metal κοινό της Πάτρας δεν θα έβλεπε ζωντανά το αγαπημένο του συγκρότημα. Και σε αυτό βοήθησε πολύ ο Γιάννης Αγγελάκας, στον οποίο αξίζουν συγχαρητήρια.

Η περίπτωση των Rotting Christ έδειξε όμως και κάτι ακόμα. Η φωνή του rock κοινού της χώρας είναι πλέον δυνατή και υπολογίσιμη.

Όταν έσκασε το θέμα, είδα αναρτήσεις από αρκετά Μέσα στο διαδίκτυο, posts από καλλιτέχνες και ηθοποιούς, ενώ και ο Σάκης φρόντισε να το αναδείξει με συνέντευξη του στην κρατική τηλεόραση.

Αυτό ακριβώς είμαι σίγουρος πως κατάλαβε έστω και αργά και ο κύριος Πελετίδης και τελικά έπραξε τα αυτονόητα, ακολουθώντας τον δρόμο της κοινής λογικής. Αυτής της κοινής λογικής που συνεχώς διασύρεται σε αυτόν τον τόπο από τις  «σκοτεινές δυνάμεις» που κυριαρχούν στην πολιτική και την κοινωνία και κρατούν πίσω την χώρα. Ποιές είναι αυτές; Πολιτικοί που συνεχώς τροφοδοτούν τον λαό με ψέματα, ο θρησκευτικός σκοταδισμός που ναι μεν υποχωρεί με τα χρόνια, αλλά όχι όσο θα έπρεπε και οι διάφοροι απατεώνες και σωτήρες που βρίσκουν ευήκοα ώτα. Δυστυχώς η αδυναμία της επιστήμης και του ορθολογισμού να πλησιάσει περισσότερο τους πολίτες έχει οδηγήσει σε ξεχαρβάλωμα την παιδεία και τελικά σε ήττα την ίδια την δημοκρατία. Σήμερα τα παρολίγον θύματα ήταν οι Rotting Christ. Αύριο;

Κάπως έτσι, η συναυλία των Rotting Christ στις 19 Μάη, όπως τονίζεται και στην επίσημη ανακοίνωση της διοργανώτριας εταιρίας, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στα μάτια και τα αυτιά των fans είναι κάτι παραπάνω από ένα μουσικό event.

Και είμαι σίγουρος πως το μήνυμα που θα δοθεί εκείνο το βράδυ στην «Αίγλη» θα είναι σαφές και ξεκάθαρο προς κάθε πλευρά.

NON SERVIAM

Κολλημένος με τις λεπτομέρειες, οι οποίες πιστεύει πως κάνουν τη διαφορά, ο Νικόλας ξεκίνησε το 2009 με το rockyourlife.gr να ασχολείται λίγο πιο σοβαρά με τις αγαπημένες του μουσικές, προσπαθώντας να πείσει ότι το rock είναι καλύτερο στις πιο απλές μορφές του.

Latest from CULTURE

Go to Top