Joe Abercrombie – «Μισός κόσμος» (Μεταίχμιο)

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΠΑΣΜΠΑΓΙΑΝΝΗΣ
Posted on Ιανουάριος 21, 2018, 11:46 μμ
2 secs

Όσοι διαβάζετε την στήλη των βιβλίων, θα θυμάστε την διθυραμβική παρουσίαση του πρώτου βιβλίου της τριλογίας «Τα χρονικά της τσακισμένης θάλασσας» του Α. Η συνέχεια βρέθηκε στα χέρια μας για να γνωρίσουμε παλιούς και νέους ήρωες σε ένα ακόμη καλό βιβλίο ηρωικής φαντασίας. Η πλοκή ηρωοκεντρική, μετατοπίζεται από τον Γιάρβι- Πατέρα Θεραπευτή πλέον της Γκέτλαντ στην νεαρή πολεμίστρια Θορν. Μια γυναίκα που κόντρα στις πεποιθήσεις της εποχής της,  αντί να φορέσει το χρυσό κλειδί του σπιτιού του συζύγου της, στο λαιμό, προτιμά να περνά την ώρα της στην κονίστρα. Ο αντισυμβατικός ήρωας, το κλισέ που όμως λειτουργεί όπως σε κάθε καλή περιπέτεια.

Ένας θάνατος, μια κατηγορία για φόνο, που προκλήθηκε από καθαρά σεξιστικά κίνητρα, ένας νέος άνθρωπος με καθαρή σκέψη και ελάχιστη διπλωματικότητα.

Η μονοθεϊστική θρησκεία της Μάις του Μεγάλου Βασιλιά που ουσιαστικά κινεί τα νήματα στην τσακισμένη θάλασσα, έχει δει στην Γκέτλαντ και την οικονομία της έναν εχθρό που πρέπει να εξοντωθεί χωρίς επίσημο πόλεμο. Ο βασιλιάς της Γκέλτνατ έχει σαν μόνη απάντηση το ατσάλι, αλλά ο πατέρας Άρβι αναλαμβάνει να μεσολαβήσει με την ελπίδα η ειρήνη να επικρατήσει.  Όπλα του σε αυτή την αποστολή ένα πλοίο, ο Νότιος άνεμος, με ένα πλήρωμα με παλιούς και νέους φίλους. Αποστολή η ειρήνη ή καλύτερα η αποφυγή πολέμου. Το συγγραφικό μοτίβο του Α με την παρέα των συντρόφων του όπως και στο πρώτο βιβλίο των χρονικών επαναλαμβάνεται, με κεντρικό ήρωα την ατίθαση Θορν που αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει σε μαχήτρια, η Σκιφρ, μια γυναίκα μυστήριο, πολεμίστρια, τυχοδιώκτρια, μάγισσα και κλέφτρα υπολειμμάτων του πολιτισμού των ξωτικών.

Το ταξίδι με το πλοίο αποτελεί τον κύριο κορμό του δεύτερου βιβλίου του Α. Ο μισός κόσμος ουσιαστικά είναι η μαθητεία της θορν, αλλά και του φίλου της Μπραντ και του πληρώματος σε μια περιπέτεια, που έχει τα πάντα. Μάχες με νομαδικές φυλές, δύσκολες καταστάσεις που δοκιμάζουν την σωματική ρώμη του πληρώματος, συντροφικότητα, χιούμορ, την αίσθηση της ομάδας που πυρακτώνεται στην φωτιά της μάχης και ατσαλώνει με τις κακουχίες. Δεν θα αποκαλύψω την δημιουργία της φονικής μηχανής, που όμως δεν θα δώσει όσα της ζητούν αλλά μέσα από τις παραξενιές της τύχης και την ικανότητα του Πατερα Γιάρβι να διαβλέπει, θα αποδειχτεί πολύτιμο διπλωματικό εργαλείο.

Παρ’ όλα αυτά ο Α δίνει μια άλλη τροπή στο τελευταίο μέρος του βιβλίου όταν και με ένα ενδιαφέρον εύρημα, οδηγεί την Γκέτλαντ στην τελική σύγκρουση με τον παραδοσιακό εχθρό της τους Βανστεριανους και χρησιμοποιεί την δύναμη των προφητειών ενός αρχαίου κόσμου για να πυροδοτήσει την σκέψη του αναγνώστη.

Το τέλος διαφέρει από όσα περιμένουμε γιατί έχει ήδη γίνει η ανατροπή, αλλά δίνει την αίσθηση της δικαίωσης όσο και της μοιρολατρίας που χαρακτηρίζει τους ήρωες της ηρωικής φαντασίας.

Το δεύτερο βιβλίο της τριλογίας είναι συναρπαστικό αλλά πιο γήινο, περισσότερο σκοτεινό και ίσως προβλέψιμο από το πρώτο. Η πένα του Α χρησιμοποιεί κάποια κόλπα που έχουν έντονο το άρωμα του πρώτου βιβλίου και δεν εντυπωσιάζουν πια αν και παραμένουν καλογραμμένα. Παρόλα αυτά είναι πιο προβλέψιμος αλλά επ ουδενί αδιάφορος. Η Τρίτη συνέχεια είναι υπό έκδοση, και αν σας άρεσε το πρώτο βιβλίο, δεν θα απογοητευτείτε.

Μικρό σπόιλερ, τα περίφημα ξωτικά είναι ο δικός μας πολιτισμός που έχει παραχωρήσει τη θέση του σε μια βαρβαρική εκδοχή του κόσμου, μια ιστορία που έχει ξαναρχίσει πια από την αρχή, με το ατσάλι να προσπαθεί να δαμάσει το πνεύμα, σε μια ατελείωτη μονομαχία. Καλή επιλογή για τους φίλους του είδους

Ακούγεται συνοδεία του Manowar Fighting the world

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΠΑΣΜΠΑΓΙΑΝΝΗΣ
Γεννημένος τo 1968, ο Στέλιος Μπασμπαγιάννης, διαφωνεί με όλους. Όσους έχουν άποψη ,που δεν είναι η δική του και όσους δεν έχουν, γιατί δεν ασπάζονται τη δική του. Ασχολείται εδώ και χρόνια με την τέχνη της προώθησης θεραπευτικών ουσιών. Παράλληλα ασχολείται με την ευγενή τέχνη της μουσικής, ως συντάκτης σε διάφορα μέσα από το 1986. Το βιβλίο είναι η άλλη του μεγάλη αγάπη, που του επιτρέπει το ταξίδι ακόμη και ελλείψει χρημάτων. Πολιτικά ακραίος αντιπαθεί τη διαφθορά της αστικής δημοκρατίας, τον λαϊκισμό των Ελλήνων και τον υποκριτικό χαρακτήρα τους. Αν ήταν ζώο (κάποιοι λένε ότι είναι ) θα ήταν λύκος.