ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ TOP STORIES/ΠΡΟΣΩΠΑ

Οι 1000Mods που αμφισβητούν, ρισκάρουν και (πάντα) πετυχαίνουν

Συζητήσαμε με το group για το «Youth Of Dissent» και όχι μόνο. Οι 1000Mods κυκλοφόρησαν εν μέσω πανδημίας το τέταρτο album τους «Youth Of Dissent» καταργώντας κάθε έννοια λογικής. Το rockyourlife επικοινώνησε με τον Γιώργο (κιθάρα) και συζήτησε μαζί του για τα νέα τραγούδια, το ταξίδι στην Αμερική για την…

Συζητήσαμε με το group για το «Youth Of Dissent» και όχι μόνο.

Οι 1000Mods κυκλοφόρησαν εν μέσω πανδημίας το τέταρτο album τους «Youth Of Dissent» καταργώντας κάθε έννοια λογικής. Το rockyourlife επικοινώνησε με τον Γιώργο (κιθάρα) και συζήτησε μαζί του για τα νέα τραγούδια, το ταξίδι στην Αμερική για την ηχογράφηση του δίσκου, αλλά και τις εμπειρίες που κέρδισε το συγκρότημα μέσα και έξω από το studio.

Γιώργο καλησπέρα. Αρχικά πες μου λίγα λόγια για τον τίτλο του album. Γιατί «Youth Of Dissent»; Είναι ο πιο πολιτικοποιημένος δίσκος των 1000mods;
Ο τίτλος έχει πολλές ερμηνείες. Από την μία είναι εμπνευσμένος από την ανυπακοή και την αμφισβήτηση που επιστρατεύει ένας νέος άνθρωπος, που λόγω ηλικίας έχει κίνητρο και ενέργεια να την εκφράσει εντονότερα, με πάθος, χωρίς συμβιβασμούς ή και εν μέσω εξέγερσης. Μεγαλώνοντας, όλα αυτά καταστέλλονται μέσα μας, όσο ωθούμαστε από το σύστημα και την κοινωνία σε μια υποταγμένη ζωή και μια καθημερινότητα ρουτίνας. Από την άλλη έχει να κάνει με τις διαρκείς διαδικασίες αμφισβήτησης και συγκρούσεων κάθε τύπου που ο κάθε άνθρωπος οφείλει να πραγματοποιεί, είτε εσωτερικά σε επίπεδο υπαρξιακών ανησυχιών, είτε κατά την ύπαρξή του στην κοινωνία, που με τις άνισες δομές και ηθικές αξίες της, ως σκοπό της έχει μονίμως την καταπίεση και την εκμετάλλευση του. Δεν ξέρω να σου πω αν αυτές οι ανησυχίες μας τώρα αναδεικνύονται πιο έντονα, αλλά αποτελούν ζητήματα που πάντα μας απασχολούσαν και μας προβλημάτιζαν.

Το όλο εγχείρημα με την ηχογράφηση του album στο Seattle δημιούργησε αρκετές προσδοκίες σε εμάς, τους fans. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση την οποία συζητήσατε, μπαίνοντας στο αεροπλάνο για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού;
Θα ακούσεις συχνά να λένε πως ο τέταρτος δίσκος μιας μπάντας είναι ο πιο κομβικός και κρίσιμος. Αυτό ακριβώς θέλαμε, να πιέσουμε τις δυνατότητές μας και να πάμε την μουσική μας παραπέρα. Θεωρώ πως το καταφέραμε. Τουλάχιστον εμείς είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα.

Μπορούμε δηλαδή να πούμε ότι το «Youth Of Dissent» αποτελεί σημείο καμπής στην καριέρα του συγκροτήματος;
Σίγουρα αποτελεί μια εξέλιξη για την μουσική και δισκογραφική μας πορεία. Το αν είναι σημείο καμπής θα το δείξει ο χρόνος. Αν κρίνω από τα πρώτα δείγματα, μάλλον είμαστε σε καλό δρόμο.

Έπαιξε ρόλο η επιλογή του studio στην σύνθεση κάποιων νέων τραγουδιών που υπάρχουν στο album ή η διαδικασία σύνθεσης υπήρξε μια εντελώς ανεξάρτητη διαδικασία;
Θα έλεγα το δεύτερο, γιατί όλο το υλικό, από τα πρώτα demos, μέχρι και την τελική του μορφή, δημιουργήθηκε στην Ελλάδα, οπότε στο studio, αυτή την φορά, επικεντρωθήκαμε περισσότερο στο κομμάτι της εκτελεστικής και ηχητικής αποτύπωσης.

Ήταν μια μοναδική εμπειρία να δουλεύουμε στον ίδιο χώρο από τον οποίον προέκυψαν τόσοι εκπληκτικοί δίσκοι, και μάλιστα τόσο σχετικοί με το ευρύτερο πεδίο του ήχου που και εμείς ασχολούμαστε. 

Το έντονο φλερτ με το grunge έγινε μεγαλύτερο μετά την προοπτική της ηχογράφησης του album στα Litho και London Bridge studios;
Το ανάποδο συνέβη. Το «φλερτ» που περιγράφεις μας οδήγησε μερικώς στην επιλογή των studios, πράγμα που έδεσε τέλεια, γιατί το υλικό ταίριαξε απόλυτα και με την δισκογραφική ιστορία των δύο αυτών στούντιο.

Δουλέψατε με έναν από τους κορυφαίους rock παραγωγούς. Πως ήταν σαν άνθρωπος αλλά κυρίως σαν επαγγελματίας ο Matt Bayles;
Ο Matt είναι ένας ιδιαίτερος και ευρηματικός άνθρωπος, με τον οποίον καταφέραμε να έχουμε μια πολύ όμορφη και παραγωγική συνεργασία. Ταυτόχρονα είναι ένας πολύ καλός επαγγελματίας, με χρόνια εμπειρίας στον χώρο και με πολυεπίπεδες μουσικές γνώσεις, που προφανώς έχουν προκύψει από τις πολύ σημαντικές συνεργασίες του και συμμετοχές του ως παραγωγός και μηχανικός ήχου σε κυκλοφορίες ορόσημα. Όλο αυτό τον κάνει πολύ ξεχωριστό στην δουλειά του, καθώς δεν προσκολλάται μόνο σε έναν ήχο, αλλά προσαρμόζεται κάθε φορά αναλόγως του υλικού.

Βλέποντας πλέον το πώς είναι να ζεις και να αναπνέεις τον αέρα δύο τόσο ιστορικών studios αλλά και της πόλης γενικότερα, πόσο κερδισμένοι βγήκαν οι 1000mods από την παραμονή τους στο Seattle σε επίπεδο εμπειριών εντός και εκτός μουσικής;
Ήταν μια μοναδική εμπειρία να δουλεύουμε στον ίδιο χώρο από τον οποίον προέκυψαν τόσοι εκπληκτικοί δίσκοι, και μάλιστα τόσο σχετικοί με το ευρύτερο πεδίο του ήχου που και εμείς ασχολούμαστε. Μιλάμε για κυκλοφορίες άκρως επιδραστικές, ειδικότερα για την εποχή στην οποία βγήκαν. Ουκ ολίγοι εξ’ αυτών μπορούν να χαρακτηριστούν ως αριστουργήματα και μάλιστα πολύ εμπνευσμένα, τόσο στην τραγουδοποιεία όσο και στην ηχητική αποτύπωσή τους. Αποκομίσαμε πολλά θετικά από την διαδικασία της ηχογράφησης, που θεωρώ πως θα λειτουργήσουν ως μια παρακαταθήκη για το μέλλον, στο ηχητικό και όχι μόνο κομμάτι των επόμενων δουλειών μας.

Τι μουσικές ακούγατε την περίοδο της ηχογράφησης του δίσκου;
Τιμήσαμε σίγουρα την αγαπημένη μας μουσική, που έχει προκύψει από αυτή την πόλη και πολιτεία που τόση ώρα συζητάμε. Το συναίσθημα του να ακούς κάτι περιπλανώμενος στο μέρος που το γέννησε, είναι κάτι μοναδικό και πολύ διαφορετικό ως βίωμα. Συνήθως κατά το διάστημα των ηχογραφήσεων, είμαστε επικεντρωμένοι κυρίως στην μουσική που εμείς οι ίδιοι ηχογραφούμε και προτιμάμε να κρατάμε το κεφάλι μας καθαρό, μην ακούγοντας πολλή μουσική.

Ακούγοντας τον δίσκο είναι ίσως η πρώτη φορά που σε album σας νιώθω πως τα κομμάτια θα «εκραγούν» τόσο πολύ στην σκηνή. Δεν αναφέρομαι τόσο στο live feeling που μπορεί να έχει μια ηχογράφηση, αλλά στην ενέργεια που ενδεχομένως θα υπάρχει στις ζωντανές εκτελέσεις τους. Νιώθετε το ίδιο;
Ναι φυσικά και δεν βλέπουμε την ώρα να παίξουμε αυτό το υλικό ζωντανά, μιας και αυτή ήταν και η κεντρική ιδέα κατά την διάρκεια της δημιουργίας του, το να αποτυπώσουμε αυτό το vibe και feeling των συναυλιών. Δεν μπορώ να σου περιγράψω πόσο πολύ ανυπομονούμε να μοιραστούμε όλο αυτό με τον κόσμο.

Συμφωνείτε με τα σχόλια όσων υποστηρίζουν ότι με το «Youth Of Dissent» αφήνετε πίσω σας τον σκληρό ψυχεδελικό/heavy rock ήχο που σας καθιέρωσε και στοχεύετε σε ένα πιο ευρύ ακροατήριο;
Δεν θα το έλεγα. Ακούγοντας τον δίσκο τώρα, λίγο καιρό μετά την δημιουργία του, κρίνω πως εξακολουθούν να υπάρχουν τα στοιχεία που υπήρχαν και στους προηγούμενους, ίσως όμως αυτή την φορά με μια λίγο διαφορετική ματιά και προσέγγιση, που ξεκινάει κυρίως από το κομμάτι της παραγωγής. Σίγουρα και αυτή την φορά, όπως και κάθε προηγούμενη προσθέσαμε νέα στοιχεία και χαρακτηριστικά, βασισμένα στις επιρροές μας, με μοναδική διαφορά ότι φροντίσαμε να πειραματιστούμε λίγο περισσότερο, κάτι που δεν κάναμε τόσο στο παρελθόν.

Δεν ξέρω πόσο νόημα έχουν όλες αυτές οι κατηγοριοποιήσεις. Στο μυαλό μου είναι όλα κάτω από μια κοινή ταμπέλα, αυτή του ανεξάρτητου, you-name-it 90s rock.

Τα τρία πρώτα κομμάτια που δώσατε στην δημοσιότητα, «Pearl», «So Many Ways» και «Mirrors» ήταν πιο κοντά στο ύφος που παίζατε μέχρι και το «Repeated Exposure To…». Φαντάζομαι αυτό έγινε σκόπιμα;
Μάλλον έτυχε. Άλλοι ήταν οι παράγοντες που οδήγησαν στην επιλογή αυτών των κομματιών και μάλιστα ήταν αποφάσεις που συνέχεια άλλαζαν. Μια ευχάριστη σύμπτωση ενδεχομένως, αλλά απλώς σύμπτωση.

Πάντως αν θεωρήσουμε πως το heavy rock που παίζατε τόσα χρόνια μεσουράνησε στα 90s, το feeling του δίσκου παραπέμπει ξανά στην σκηνή του Seattle εκείνης της δεκαετίας.
Δεν ξέρω πόσο νόημα έχουν όλες αυτές οι κατηγοριοποιήσεις. Στο μυαλό μου είναι όλα κάτω από μια κοινή ταμπέλα, αυτή του ανεξάρτητου, you-name-it 90s rock. Από αυτό προέκυψαν πολλές διαφορετικές μουσικές σκηνές με αρκετά κοινά σημεία αναφοράς μεταξύ τους, τόσο μουσικά/ηχητικά, όσο και βιωματικά, και με χαρακτηριστικό τις επιρροές από τις αντίστοιχες σκηνές των 60s, 70s, το garage, το punk, ακόμη και το πρώιμο metal.

Αν σου ζητούσα να προβλέψεις τα 2-3 κομμάτια που θα αντέξουν στον χρόνο στα μελλοντικά συναυλιακά σας setlist, ποια θα επέλεγες;
Δεν νομίζω πως είμαι σε θέση να το προβλέψω αυτό μέχρι να δούμε το πως αντιδρά ο κόσμος στις ζωντανές εκτελέσεις των κομματιών. Όπως κάθε τελευταίος μας δίσκος, έτσι κι αυτός, αυτή την περίοδο είναι ο αγαπημένος μου και στο δικό μου μυαλό, όλα τα κομμάτια του θεωρώ πως έχουν την ίδια δυναμική και αξίζουν εξίσου την αποδοχή. Ο χρόνος θα δείξει.

Οι 1000Mods κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο Seattle

Ξεκινήσατε την δισκογραφική σας πορεία μέσα στην δίνη της οικονομικής κρίσης και τελικά τα καταφέρατε. Τώρα, σε μια στιγμή επίσης πολύ σημαντική στιγμή για τους 1000mods, έρχεστε αντιμέτωποι με την πανδημία του κορωνοϊού. Πόσο βλέπετε να επηρεάζεστε από αυτό που έρχεται;
Ήταν και είναι πολύ δύσκολο όλο αυτό για τον κόσμο, αλλά θα το παλέψουμε όπως παλέψαμε και οτιδήποτε άλλο προέκυψε στο παρελθόν. Μιλάμε για μία πανδημία και μάλιστα πολύ σοβαρή, που είναι ικανή να επηρεάσει σε βάθος και υψηλό βαθμό τις ζωές όλου του πλανήτη και να επιφέρει ένα φοβερό αντίκτυπο στους μη έχοντες, χάρη στις οικονομικές πιέσεις που ασκεί.

Αλήθεια, γιατί σε προσωπικό επίπεδο απέχετε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Δεν νιώθετε την ανάγκη να έρθετε σε επαφή με περισσότερους fans;
Δεν ήμασταν ποτέ μεγάλοι λάτρεις αυτών των διαδεδομένων πλατφορμών δικτύωσης κι έτσι δεν νιώσαμε και την ανάγκη να είμαστε σε προσωπικό επίπεδο εκτεθειμένοι σε αυτές. Θεωρώ πως η επικοινωνία με όλους όσους μας ακούν, ακολουθούν και στηρίζουν έρχεται μέσω της μουσικής και φυσικά όταν τους συναντάμε στις συναυλίες μας πάνω και κάτω από την σκηνή.

Πως και αποφασίσατε για ακόμα μια φορά να μην συνεργαστείτε με μια μεγάλη δισκογραφική εταιρία; Θεωρείς πως αν το brand name της μπάντας μεγαλώσει και άλλο, θα μπορείτε να ελέγχετε όλα όσα σχετίζονται με αυτό;
Ακολουθούμε αυτή την οδό εδώ και πολλά χρόνια κι έτσι προτιμήσαμε να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, γιατί με αυτόν τον τρόπο παραμένουμε ανεξάρτητοι και ελεύθεροι, χωρίς δεσμεύσεις και περιορισμούς.

Τελευταία ερώτηση… Λογικά θα δούμε το επόμενο διάστημα αρκετές αλλαγές στην μουσική βιομηχανία, κυρίως σε επίπεδο περιοδειών. Είστε έτοιμοι για αυτό; Πόσο βλέπετε να επηρεάζεστε από αυτό;
Επικρατεί μεγάλη αβεβαιότητα λόγω της πανδημίας και όλο αυτό έχει ένα μεγάλο αντίκτυπο στην μουσική και σε όσους εμπλέκονται με αυτήν με κάθε τρόπο, οπότε μοιραία επηρεαζόμαστε και εμείς. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε να ανταποκριθούμε με κάθε τρόπο στα νέα δεδομένα που θα παρουσιαστούν.

Κολλημένος με τις λεπτομέρειες, οι οποίες πιστεύει πως κάνουν τη διαφορά, ο Νικόλας ξεκίνησε το 2009 με το rockyourlife.gr να ασχολείται λίγο πιο σοβαρά με τις αγαπημένες του μουσικές, προσπαθώντας να πείσει ότι το rock είναι καλύτερο στις πιο απλές μορφές του.

Latest from TOP STORIES

Go to Top