ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ TOP STORIES/ΠΡΟΣΩΠΑ

Οι Nightstalker βούτηξαν βαθιά στην ψυχεδέλεια για το «Great Hallucinations»

Η πρώτη συνέντευξη της μπάντας με αφορμή το «Great Hallucinations». Σε μια κουβέντα με τον Ανδρέα και τον Αργύρη όταν οι Nightstalker κυκλοφόρησαν το «As Above, So Below» το 2016, είχαμε σταθεί στο πόσο δύσκολο είναι πλέον για το συγκρότημα να χωρέσει μέσα σε μιάμιση ώρα που διαρκεί ένα live…

Η πρώτη συνέντευξη της μπάντας με αφορμή το «Great Hallucinations».

Σε μια κουβέντα με τον Ανδρέα και τον Αργύρη όταν οι Nightstalker κυκλοφόρησαν το «As Above, So Below» το 2016, είχαμε σταθεί στο πόσο δύσκολο είναι πλέον για το συγκρότημα να χωρέσει μέσα σε μιάμιση ώρα που διαρκεί ένα live show τους, τόσα πολλά καλά τραγούδια.

Ο πονοκέφαλος αυτός γίνεται φέτος μεγαλύτερος, με το «Great Hallucinations» –κυκλοφορεί από την Heavy Psych Sounds στις 4 Οκτώβρη– όχι απλώς να δίνει αφορμή στους ίδιους να βγουν στον δρόμο, αλλά ως ένα album που έρχεται να κοιτάξει στα μάτια τους σπουδαίους προκατόχους του.

Και αν το «As Above, So Below» ουσιαστικά κεφαλαιοποίησε την επιτυχία του «Dead Rock Commandos», δίνοντας μας hits όπως το «Zombie Hour», «The Dog That No-One Wanted» και «Forever Stoned», το «Great Hallucinations» έρχεται να ανακατέψει λίγο την τράπουλα, με την heavy ψυχεδέλεια σε πρώτο πλάνο, τον Αργύρη να χαρίζει ορισμένες από τις πιο ενδιαφέρουσες ερμηνείες του και τον Τόλη να γράφει μερικές από τις καλύτερες κιθάρες που έχουμε ακούσει σε δίσκο των Nightstalker.

Όλα αυτά είχα την ευκαιρία να τα συζητήσω με το group σε μια από τις καθιερωμένες πλέον επισκέψεις στο studio τους στον Βύρωνα, προκειμένου να παρακολουθήσω ακόμα μια πρόβα αλλά και να μιλήσουμε για τον δίσκο και όχι μόνο.

Κοιτάζοντας το artwork του και διαβάζοντας τον τίτλο του δίσκου, δεν έχεις καμία αμφιβολία για το τι παίζουν οι Nightstalker εδώ: «Προφανώς και ο δίσκος μας είναι αρκετά ψυχεδελικός, αλλά παραισθήσεις είναι πλέον η ζωή μας ολόκληρη» υποστηρίζει ο Αργύρης θέλοντας να συνδέσει το album με το βιώνουμε πλέον όλοι στην καθημερινότητα μας. Στο καθαρά μουσικό μέρος, επιστρέφω στις κιθάρες με σκοπό να μάθω περισσότερα, με τον Αργύρη να λέει πως «Ο Τόλης μπήκε πολύ βαθιά μέσα σε αυτόν τον δίσκο» και τον Τόλη να προσθέτει πως «Με το νέο album ακολουθήσαμε λίγο πιο old-school αισθητική. Προσωπικά μου κάνει πιο 60s/70s σε σχέση με τους δύο προηγούμενους δίσκους μας».

Μπαίνοντας λίγο πιο βαθιά στα του δίσκου, ήθελα να μάθω λίγα περισσότερα πράγματα για δύο από τα κομμάτια που μου έκαναν την μεγαλύτερη εντύπωση στον δίσκο. Αρχικά το επιλογικό ομότιτλο τραγούδι, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο σε διάρκεια κομμάτι των Nightstalker, με τον Τόλη να λέει πως απλώς η μπάντα ακολούθησε το ένστικτό της: «Τα συγκεκριμένα κομμάτια είχαν την διάθεση και τον αυθορμητισμό να πάνε προς τα εκεί. Δεν προσπαθήσαμε να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση. Έγινε και απλώς το αφήσαμε να εξελιχθεί» και τον Αργύρη να τονίζει: «Κάποιες φορές σκεφτήκαμε να κόψουμε μέρη και ιδέες, αλλά τελικά δεν το κάναμε. Τα τραγούδια μιλούσαν καλύτερα έτσι».

Το δεύτερο κομμάτι στο οποίο ήθελα να σταθώ είναι το «Sad Side Of The City», με τον Αργύρη να δοκιμάζει κάποια νέα πράγματα στα φωνητικά, αλλά και την πολύ ενδιαφέρουσα ενορχήστρωση. «Έχει και γυναικεία φωνητικά μέσα το κομμάτι. Δεν είναι κάτι που κάνουμε και τόσο συχνά αλλά ακούσαμε πως το κομμάτι έτσι ήθελε να βγει» θα πει ο Αργύρης με τον Ντίνο να λέει με την σειρά του: «Όταν έπαιξε ο Τόλης την ιδέα στην κιθάρα, αρχίσαμε να τραγουδάμε μαζί τις μελωδίες… Ήταν κάπως Bee Gees η φάση».

Ακολουθώντας την κλασική βινυλιακή προσέγγιση, ο δίσκος περιλαμβάνει 8 κομμάτια, όλα γραμμένα τον τελευταίο 1,5 χρόνο: «Θα μπορούσαμε να βάλουμε 1 ή 2 τραγούδια ακόμα, αλλά αποφασίσαμε να κρατήσουμε τις πιο δυνατές στιγμές του δίσκου» τονίζει ο Ντίνος με τον Τόλη να προσθέτει πως η μπάντα πάλεψε ιδέες για μερικά ακόμα τραγούδια, αλλά σταδιακά τις απέρριψε.

Στη συνέχεια ο Αργύρης είπε πως για να καταλήξουν στα τραγούδια του «Great Hallucinations» έγιναν αρκετές συζητήσεις. «Υπήρξαν τραγούδια και ιδέες που άρεσαν στον Τόλη περισσότερο και σε εμένα και τον Ανδρέα όχι. Εκεί ξέρεις…. Αν δεν αρέσει κάτι σε όλους, δεν λέει να προχωρήσεις απλά και μόνο για να βγάλεις ένα album που θα σε βγάλει στον δρόμο».

Η μπάντα δείχνει να πιστεύει πολύ στο νέο της υλικό. Ποιό από τα κομμάτια του νέου album όμως πιστεύει πως θα συνεχίζει να ακούγεται ζωντανά σε 10 χρόνια από σήμερα; Η απάντηση από όλους ήταν η ίδια: «Sweet Knife» και «Sad Side Of The City».

«Πλέον με ένα video clip ή με ένα single μπορείς να κλείσεις περιοδεία. Είναι πιο εύκολα τα πράγματα. Δεν βλέπεις τι γίνεται με τις επανακυκλοφορίες, τα EPs και τις deluxe εκδόσεις παλιότερων δίσκων;» λέει ο Τόλης για να μου δώσει την καλύτερη πάσα να ρωτήσω αν έχουν σκεφτεί να ηχογραφήσουν ξανά κάποιες από τις παλιές δουλειές τους με νέα παραγωγή ή αν έχουν σκεφτεί την ιδέα ενός re-imagining κάποιου από τους δίσκους τους (όπως έκαναν οι Monster Magnet με τα «Milking The Stars: «A Re-Imagining Of Last Patrol» και «Cobras And Fires: The Mastermind Redux»).

«Αφού γράφουμε καινούρια!!!» πετάγεται ο Ντίνος, με τον Αργύρη να τονίζει πως το ενδιαφέρον είναι στο να παίζεις νέα τραγούδια, να τζαμάρεις συνεχώς πάνω σε νέες ιδέες. Πάντως η μπάντα δεν αποκλείει κάποια στιγμή στο μέλλον να κυκλοφορήσει κάποιες ακουστικές εκτελέσεις κομματιών. Το περσινό ακουστικό τους show στο Gagarin205 άλλωστε, στο περιθώριο της προβολής της ταινίας Desert Age για το Gimme Shelter Film Festival, άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις σε όλους.

Οι Nightstalker είναι από τις μπάντες που σε κάθε album αλλάζουν δισκογραφική εταιρία, κάτι που ενδεχομένως να τους έχει κόψει πόντους σε επίπεδο marketing, προώθησης και στρατηγικής. Λαμβάνοντας υπόψη το πόσο σημαντικό είναι πλέον το συγκεκριμένο κομμάτι, ήθελα να συζητήσω περισσότερα πράγματα με το group. «Δεν νομίζω πως μπορείς να πεις αν οι συχνές αλλαγές εταιριών είναι καλό ή κακό. Από ένα σημείο και μετά παίζει ρόλο τι εταιρία είναι η κάθε μια και τι παραπάνω μπορεί να σου δώσει. Για μένα το ότι αλλάζουμε συνεχώς label δεν μας έχει φέρει πίσω, δεδομένου του ότι όλες πάνω κάτω ήταν της ίδιας δυναμικής» είναι η απάντηση του Τόλη.

Η κουβέντα από τις δισκογραφικές και το marketing πέρασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το online streaming και πως χειρίζεται αυτό το πεδίο η μπάντα. Γεγονός είναι ότι οι Nightstalker δεν είναι και τόσο ενεργοί στα social media, καθώς θεωρούν ότι πρέπει να ποστάρουν μόνο όταν υπάρχει κάτι σημαντικό που θέλουν να πουν. «Δεν έχει νόημα να ανεβάζουμε συνεχώς υλικό. Έχουμε δει πως αν χαθεί το μέτρο, τα πράγματα γίνονται περίεργα και το αποτέλεσμα είναι ψυχρό» θα πει ο Τόλης. Ευτυχώς πάντως, για το Spotify, οι Nightstalker συνεργάζονται με άνθρωπο που γνωρίζει την πλατφόρμα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο group να ακουστεί περισσότερο. Είναι όμως τελικά σημαντικό πλέον ένα full length album ή αρκεί ένα ψηφιακό single ή EP για να σε κρατήσει στην επικαιρότητα. Οι Nightstalker ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει αποχή από την δισκογραφία, με τα «Use» και «Just A Burn» να απέχουν μεταξύ τους 8 χρόνια. Αλλά και πιο πρόσφατα, με τα σημερινά δεδομένα, τα 4 χρόνια από την κυκλοφορία του «Dead Rock Commandos» μέχρι το «As Above So Below» δεν τα λες και λίγα. «Εμείς έχουμε μάθει να κυκλοφορούμε ολοκληρωμένα albums» λέει ο Αργύρης και ο Τόλης προσθέτει «Αν δεν έχουμε κάτι που κρίνουμε εμείς ποιοτικό, δεν θα το κυκλοφορήσουμε απλώς και μόνο για να ακουστούμε».

Στην ερώτηση πάντως για το εάν είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν για ένα single με κάποιον καλλιτέχνη εκτός της heavy μουσικής, ο Αργύρης έδωσε σχεδόν αμέσως την απάντηση… «Με τον George Clinton από τους Funcadelic θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα συνεργασία».

Κολλημένος με τις λεπτομέρειες, οι οποίες πιστεύει πως κάνουν τη διαφορά, ο Νικόλας ξεκίνησε το 2009 με το rockyourlife.gr να ασχολείται λίγο πιο σοβαρά με τις αγαπημένες του μουσικές, προσπαθώντας να πείσει ότι το rock είναι καλύτερο στις πιο απλές μορφές του.

Latest from TOP STORIES

Go to Top