Λίγο πριν την πρώτη εμφάνιση του συγκροτήματος επί Αθηναϊκού εδάφους μετά την κυκλοφορία του «As Above, So Below», ακούσαμε live τον δίσκο και συζητήσαμε για αυτόν με τον Αργύρη και τον Ανδρέα.

Ήταν σίγουρα η καταλληλότερη στιγμή να επισκεφτώ τον χώρο που γίνονται οι πρόβες των Nightstalker. Λίγες μέρες πριν ακόμα ένα διαφαινόμενο sold-out, εκεί όπου οι fans θα ακούσουν για πρώτη φορά ζωντανά τα κομμάτια του νέου δίσκου, είχα την ευκαιρία να μιλήσω με το group για τα νέα κομμάτια, λίγο πριν ξεκινήσει ακόμα μια εξαντλητική πρόβα…

Πως φτιάχτηκε το «As Above, So Below»
«Και εμείς τώρα καταλαβαίνουμε πως ακούγονται τα κομμάτια live. Μπορεί να τα έχουμε ηχογραφήσει και να τα ξέρουμε, αλλά τώρα ουσιαστικά τα βιώνουμε ζωντανά», λέει ο Αργύρης, δίνοντας μου πάσα να ξεκινήσω έτσι τις ερωτήσεις μου.

Τέσσερα χρόνια μετά το «Dead Rock Commandos» αυτό που με έκαιγε ήταν να ρωτήσω ήταν για το εάν η μπάντα προσπάθησε να διαφοροποιήσει τον ήχο του νέου album σε σχέση με τον προκάτοχό του και σε ποιό βαθμό. Ο Ανδρέας εξηγεί: «Η διαφορά και αυτό που προσπαθήσαμε εμείς να κάνουμε είναι να το γράψουμε αναλογικά σε ταινία. Για αυτό και πήγαμε στο Matrix Studio». «Επίσης, ηχογραφήσαμε μπάσο, κιθάρα και drums live, κάτι που έκανε τον ήχο λίγο πιο τραχύ» προσθέτει ο Αργύρης.

Ναι αλλά συνθετικά; Υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που προσέγγισε η μπάντα τα νέα της κομμάτια σε σχέση με το παρελθόν; «Όχι κάτι το πολύ ουσιαστικό. Ο ήχος δε θέλαμε να αλλάξει ιδιαίτερα» συμφωνούν και οι δυο.

Ακούγοντας πάντως κάποιος το «Naked Fire» που ανοίγει τον δίσκο «ψαρώνει» καθώς θυμίζει κάτι από τις πρώτες κυκλοφορίες της μπάντας. «Προσωπικά πιστεύω πως το ίδιο ισχύει και για το «Space Matter». Είναι δυο πολύ δυνατές συνθέσεις που θέλαμε να βρίσκονται στην αρχή για να μπει ο ακροατής στο κλίμα του album» θα πει ο Αργύρης.

Ωστόσο η μπάντα δεν επέλεξε να δώσει στη δημοσιότητα πρώτο κάποιο από αυτά τα 2 κομμάτια αλλά το «Zombie Hour». Γιατί αυτό; «Ήταν ένα κομμάτι που αντιπροσωπεύει απόλυτα τον δίσκο. Βάζοντας όλα τα κομμάτια μαζί και βγάζοντας εκείνο που χαρακτηρίζει τον δίσκο, καταλήξαμε σε αυτό» λέει ο Ανδρέας.

Συζητώντας λίγο περισσότερο για τις διαφορές του «As Above, So Below» σε σχέση με το «Dead Rock Commandos» η κουβέντα πήγε στα «My Electric Head» και «Space Matter», κομμάτια στα οποία ο Αργύρης ακούγεται εμφανώς πιο οργισμένος. Τον ρώτησα γιατί…»Είναι αυτό που θέλει το κάθε κομμάτι. Δεν γίνεται κάτι επειδή πρέπει να γίνει. Υπήρχε μια περίοδος που όλη η μπάντα ακουγόταν έτσι και αυτό βγήκε σε αυτά τα δυο κομμάτια».

Παρεμπιπτόντως, όλα τα κομμάτια γράφτηκαν μετά την ολοκλήρωση του «Dead Rock Commandos» ή υπήρχαν και παλιότερες ιδέες που δουλέψατε; «Πάντα υπάρχουν ιδέες και κομμάτια που επανέρχονται στο προσκήνιο. Το «Naked Fire» που ανέφερες προηγουμένως γράφτηκε εποχές «Dead Rock Commandos». Το είχαμε αφήσει και το πιάσαμε πάλι τώρα».

Κάποια άλλη σύνθεση; «Η κεντρική ιδέα του «We Belong To The Dead» υπήρχε για χρόνια στο μυαλό μου, αλλά ευτυχώς τώρα πήρε την τελική της μορφή» θα πει πάλι ο Αργύρης.

Ο Ανδρέας προσθέτει: «Όταν έχει μεσολαβήσει κάποιο διάστημα ανάμεσα στις κυκλοφορίες σου, υπάρχουν στιγμές που η μπάντα ακούγεται διαφορετικά. Κάποιες φορές έτσι, κάποιες φορές αλλιώς. Όλο αυτό βγαίνει στα τραγούδια που συνθέτεις».

Τι θα ακούσει ο κόσμος στις επερχόμενες συναυλίες των Nightstalker
Θεωρώντας το «As Above, So Below» έναν άκρως συναυλιακό δίσκο, η κουβέντα μας μεταφέρθηκε αμέσως σε αυτό το επίπεδο, ρωτώντας τον Αργύρη και τον Ανδρέα ποιό από τα κομμάτια του album πιστεύουν πως θα αντέξει στον χρόνο και θα παίζεται και τα επόμενα χρόνια στις ζωντανές εμφανίσεις της μπάντας. Το «Zombie Hour» και το «Space Matter» θα πουν και και οι δυο με σιγουριά, με τον Ανδρέα να τονίζει: «Είναι κομμάτια που και στην πρόβα βγάζουν έναν έντονο αέρα συναυλίας».

Φαντάζομαι πλέον πως και η επιλογή του set-list γίνεται ακόμα πιο δύσκολη υπόθεση… «Η αλήθεια είναι πως ακόμα δεν έχουμε αποφασίσει ποιά κομμάτια θα παίξουμε ζωντανά, όμως υπάρχει ένα θέμα, καθώς αναγκαστικά θα αφήσουμε έξω τραγούδια που ο κόσμος έχει συνηθίσει να ακούει» θα πει ο Ανδρέας.
nightstalkerinside1
Το «Children Of The Sun» πάντως μοιάζει να μη κουνιέται από τη θέση του σε κάθε κλείσιμο συναυλίας σωστά; «Είναι ένα κομμάτι που ο κόσμος το περιμένει πως και πως, οπότε δε γίνεται να μην υπάρχει στα live μας» συμφωνούν άπαντες.

Για όποιον πάντως θέλει να ακούσει κάτι διαφορετικό, ο Ανδρέας έδωσε είδηση: «Τα Χριστούγεννα, με αφορμή την συμπλήρωση 20 χρόνων από το «Use», θα παίξουμε ζωντανά ολόκληρο το album καθώς ετοιμάζεται και μια επανακυκλοφορία».

Ο ντόρος με το artwork του «As Above, So Below»
Συνεχίζοντας την κουβέντα μας για το «Children Of The Sun», ρώτησα την μπάντα αν αισθάνθηκε πίεση γράφοντας τα νέα κομμάτια και αν προσπάθησε να γράψει ένα αντίστοιχο -στη δομή- τραγούδι, με τον Ανδρέα να επιβεβαιώνει τις υποψίες μου για το «We Belong To The Dead»: «Είναι ένα τραγούδι που έχει ίδια διαβάθμιση και χτίζεται με τον ίδιο τρόπο, όμως δεν πατήσαμε πάνω στο «Children Of The Sun». Απλά μας βγήκε».

«Προσπαθούμε να μη μεταφέρουμε πίεση μέσα στο studio. Άλλωστε μετά από τέσσερα χρόνια τι πίεση να έχουμε; Συνεχίζουμε να γράφουμε συνεχώς κομμάτια και να διαλέγουμε αυτά που μας αντιπροσωπεύουν» λέει ο Αργύρης.

Όταν άκουσα το «Zombie Hour», φαντάστηκα πως θα ήταν ιδανικό για video clip, ειδικά μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσαν τα  videos για το «Children Of The Sun» και το «Dead Rock Commandos». Ήθελα να μάθω αν υπήρχε η ίδια σκέψη και στους Nightstalker, με τον Ανδρέα πάντως να κρατά τα χαρτιά του κλειστά: «Αφού κυκλοφόρησε σε lyric video το «Zombie Hour» κάψαμε το video clip του. Υπάρχουν κάποιες σκέψεις αλλά δε μπορώ να αποκαλύψω κάτι περισσότερο αυτή τη στιγμή».

«Ξέρουμε τι έχουμε ηχογραφήσει και τι έχουμε ζωγραφίσει. Αφού μας αρέσουν εμάς, φτάνει»

Ένα θέμα που συζητήθηκε αρκετά από τον κόσμο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν αυτό του artwork του νέου δίσκου. Ήθελα να μάθω αν όλος αυτός ο χαμός άγγιξε την μπάντα και σε ποιόν βαθμό.
nightstalkerminiinterview
«Από τη στιγμή που έχουμε εκτεθεί σε τόσο πολύ κόσμο, αυτό ήταν κάτι αναμενόμενο» θα πει ο Αργύρης, με τον Ανδρέα να το πάει ένα βήμα παραπέρα… «Εμείς ξέρουμε καλύτερα από όλους τι μας αρέσει και τι όχι. Γνωρίζουμε τι έχουμε ηχογραφήσει και τι έχουμε ζωγραφίσει. Αν αρέσει αυτό σε μας, τότε μας φτάνει».

Επίλογος με Donald Trump, μουσική βιομηχανία και tribute CD
Μετά τη συναυλία στο Gagarin205 στις 19 Νοεμβρίου και το επετειακό live για το «Use», οι Nightstalker θα βγουν ξανά στον δρόμο στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Η μπάντα έχει προγραμματίσει κάποιες εμφανίσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο, ενώ στα σκαριά υπάρχει και μια Ευρωπαϊκή περιοδεία για τον ερχόμενο Απρίλη, ίσως και λίγο παραπάνω.

«Μας έκαναν και μια πρόταση να παίξουμε Ινδία αλλά δε το βλέπω να πηγαίνουμε» λέει με χαμόγελο ο Ανδρέας.

Το μεγάλο στοίχημα πάντως παραμένει η Αμερική. «Είναι πολλά τα χρήματα που απαιτούνται. Υπάρχουν προτάσεις από κάποιους χώρους αλλά χρειαζόμαστε αρκετές περισσότερες» θίγει ο Αργύρης.

Ειδικά τώρα με την εκλογή του Trump, θεωρείτε πως η πρόσβαση  στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη; Ο Ανδρέας πάντως έδειξε να μην εκπλήσσεται με το αποτέλεσμα των εκλογών στις Η.Π.Α… «Εγώ περίμενα πως θα βγει ο Trump… Πιστεύω όμως πως στην Αμερική δε πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Όπως και οι προηγούμενοι, έτσι και αυτός, είναι υποχείριο άλλων. Όλο αυτό το ρατσιστικό κλίμα μίσους που υπάρχει και εκεί αλλά και εδώ παραπέμπει σε άλλες εποχές που θεωρούσαμε πως είχαμε αφήσει πίσω μας. Ελπίζω να μην έχουμε επανάληψη της ιστορίας».

«Οι εκλογές ήταν ένα show» τονίζει με απογοήτευση ο Αργύρης.

Το θέμα της επιβίωσης από την μουσική είναι ένα ζήτημα που καίει μπάντες σαν τους Nightstalker και βρήκα την ευκαιρία να ρωτήσω αν για αυτούς είναι πλέον προτιμότερο οι fans να αγοράζουν τη μουσική τους σε φυσική μορφή (CD, βινύλια) ή να πηγαίνουν στις συναυλίες τους και να στηρίζουν με την αγορά ενός t-shirt.

«Ας πάρουν ό,τι θέλουν. Δε μπορείς να υποχρεώσεις κανέναν να κάνει το οτιδήποτε. Το θέμα είναι να ακουστεί η μουσική σου. Το κακό με την online μουσική είναι πως ο ακροατής χάνει την ευκαιρία να ακούσει έναν καλό, ζεστό αναλογικό ήχο» λέει ο Ανδρέας, με τον Αργύρη να προσθέτει: «Ευτυχώς υπάρχουν και αυτοί που ακούγοντας τη μουσική του online έχουν ψαχτεί και έχουν πάρει και τις φυσικές κόπιες».

Κλείνοντας τη κουβέντα με τον Αργύρη και τον Ανδρέα δε μπορούσα να μην ρωτήσω και για το tribute CD που βρίσκεται στο νέο τεύχος του περιοδικού Metal Hammer και για το ποιές από τις διασκευές ξεχώρισαν.

«Ξεχώρισα το «The Boogie Man Plan» από τους Demolition Train. Βαρύ και thrashy. Έχει ενδιαφέρον που ακούσαμε άλλες μπάντες να δουλεύουν δικά μας κομμάτια και να τους δίνουν μια εντελώς άλλη αισθητική μέσα από τις ενορχηστρώσεις τους» λέει ο Ανδρέας.

«Το «Children Of The Sun» και το «Baby God Is Dead». Τα κορίτσια έκαναν καταπληκτική δουλειά και πήγαν τα κομμάτια αλλού» σύμφωνα με τον Αργύρη.

*Οι Nightstalker εμφανίζονται στη σκηνή του Gagarin205 το Σάββατο 19 Νοεμβρίου.

 

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΟΛΙΚΑΣ
Κολλημένος με τις λεπτομέρειες, οι οποίες πιστεύει πως κάνουν τη διαφορά, ο Νικόλας ξεκίνησε το 2009 με το rockyourlife.gr να ασχολείται λίγο πιο σοβαρά με τις αγαπημένες του μουσικές, προσπαθώντας να πείσει ότι το rock είναι καλύτερο στις πιο απλές μορφές του.