Πως ο Rami Malek έσωσε μια ταινία που πριν λίγο καιρό «μύριζε» καταστροφή…

ΆΝΤΑ ΛΕΙΒΑΔΑ
Posted on Νοέμβριος 14, 2018, 8:33 πμ
1 sec

Θα αρχίσω λέγοντας ότι αν δεν είδατε το Bohemian Rhapsody του Bryan Singer να το δείτε. Ίσως ακούσατε ότι είναι πολύ επιφανειακό, πολύ σαν αφιερωματικό τρίλεπτο βίντεο στο Mercury, ότι εξιστορεί συμβάντα λίγο πολύ γνωστά και δεν μπαίνει σε πιο ωμές πραγματικότητες του συγκροτήματος κλπ κλπ. Η αλήθεια είναι όμως πως για ένα συγκρότημα όπως οι Queen γεμάτο θεατρικότητα και με μεγαλύτερο μέλημά τους την ικανοποίηση του κοινού, crowd-pleasers που λένε και στο χωριό μου, το φιλμ αυτό πιάνει απόλυτα τον τόνο και της φιλοσοφίας της ανεπανάληπτης μπάντας και σε διασκεδάζει μέχρι τελικής πτώσης. Επίσης η μουσική είναι απίστευτη. Αλλά αυτό το ξέρατε. Τρεχάτε λοιπόν.

 
Οι γνώμες όπως και να έχει για την ταινία αυτή, όπως γίνεται συνήθως με τα biopics και ιδιαίτερα τα rock biopics (δύσκολο κοινό αυτοί οι ροκάδες) διίστανται και τριίστανται πολλές φορές. Όλοι όμως συμφωνούν ότι ακόμα και σήμερα, δύο σχεδόν εβδομάδες μετά την πρεμιέρα της ταινίας, δεν έχουν καταφέρει να σηκώσουν το πηγούνι τους από το πάτωμα το οποίο βρίσκεται εκεί λόγω του αριστουργηματικού σινεματικού Freddie Mercury κατά κόσμον Rami Malek. Και επειδή το φιλμ αυτό στην ανάπτυξη του θύμιζε λίγο το γεφύρι της Άρτας- ολημερίς το χτίζανε το βράδυ γκρεμιζόταν- θα συμβεί μια αναδρομή στο παρελθόν του Rami Malek μιας και έφτασε να γίνει αυτός ο πρωτομάστορας από τη μία στιγμή στην άλλη.

 
Ο αιγυπτιακής καταγωγής Malek (έχει και ελληνική καταγωγή κατά το 1/8 δεν έχω ιδέα τι σημαίνει αυτό) μεγαλώνει στο Los Angeles όπου και είναι συμμαθητής στο λύκειο με τα 2000s είδωλα Rachel Bilson και Kirsten Dunst. Κάνει το ντεμπούτο το στα Gilmore Girls (!) σαν μέλος της θρησκευτικής ομάδας της Lane, ενώ αργότερα εμφανίζεται με εξίσου μικρούς ρόλους στο 24 και Alcatraz. Στο μεταξύ εμφανίζεται και στις ταινίες Night at the Museum σαν Φαραώ. Αντιληπτός όμως γίνεται από παραγωγούς και κριτικούς με τη mini σειρά The Pacific η οποία πραγματεύεται το B Παγκόσμιο Πόλεμο. Η σειρά αυτή είχε τόσο έντονα ψυχολογικά κυρίως γυρίσματα που ο Malek αφήνει το Hollywood και πηγαίνει για ένα διάστημα να μείνει στην Αργεντινή. Μέσω της σειράς αυτής όμως γνωρίζει και τον Tom Hanks ο οποίος εντυπωσιάζεται από το ταλέντο του και του ζητάει να συμμετάσχει στο Larry Crowne. Μετά από αυτό αρχίζει να παίρνει μικρούς μεν ρόλους σε σημαντικές όμως ταινίες (με την εξαίρεση του 4ου μέρους του Twilight όπου έπαιξε ένα βαμπίρ από την Αίγυπτο) όπως το Short Term 12, το Battleship, το οσκαρικό The Master και άλλα. Η αναγνωρισιμότητα όμως η μεγάλη έρχεται με το ρόλο του στη σειρά Mr Robot όπου υποδύεται ένα χάκερ με κοινωνικό άγχος και αγχώδη διαταραχή. Η ερμηνεία του τον καθιερώνει και του χαρίζει διάφορα βραβεία με αποκορύφωμα τη νίκη του στα Emmy του 2016. Πρόσφατα δάνεισε και τη φωνή του στο νευρωτικό σεναριογράφο Flip McVicker στο Bojack Horseman.

 

Δεν τον μιμείται ποτέ αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο μια άβολη καρικατούρα που ίσως να μας τον θύμιζε πιο έντονα. Αντίθετα ο Malek απλώς αποπνέει Mercury, με τρόπο σχεδόν μεταφυσικό.

Αυτό το βιογραφικό λοιπόν τον οδήγησε στο Bohemian Rhapsody το οποίο ανακοινώθηκε το 2010. Έπαιζε δεν έπαιζε τότε ο Malek στο σινεμά. Στο ρόλο του Mercury σύμφωνα με τους παραγωγούς της ταινίας θα βρισκόταν ο Sacha Baron Cohen. To 2013 ανακοινώνεται πως ο Cohen αποχωρεί από το φιλμ λόγω δημιουργικών διαφορών. Κάποιοι ισχυρίζονται πως ο Cohen ήθελε μία ωμή απεικόνιση της πορείας του Mercury που θα έκανε το φιλμ ακατάλληλο για ανηλίκους, ενώ η μπάντα ήθελε μία ταινία κατάλληλη για όλους που θα εστίαζε στην ιστορία των Queen. Άλλοι στηρίζουν πως ο Cohen ήταν υπερβολικά συνδεδεμένος με το ρόλο του Borat κάτι που θα αποσπούσε την προσοχή από την ερμηνεία του Mercury. Ο ίδιος ο Cohen λέει το 2016 πως υπήρχαν διαφωνίες μεταξύ του ίδιου και του συγκροτήματος για πολλούς και διάφορους λόγους. Το αποτέλεσμα είναι πως ο Cohen απομακρύνθηκε, ο ρόλος σύμφωνα με φήμες θα περνούσε στον Ben Whishaw και ο σκηνοθέτης της ταινίας θα ήταν ο Dexter Fletcher. Μερικές ακόμα δημιουργικές διαφωνίες και ο Fletcher αποχωρεί. Τον ακολουθεί και ο Whishaw ο οποίος θεωρεί πως το project και ειδικά το σενάριο δεν εξελίσσεται ομαλά. Μετά από αυτό αρχίζει μία σειρά από φήμες που θέλουν τη μία εβδομάδα τον Cohen να επιστρέφει και την άλλη τον Whishaw να είναι ο μοναδικός Mercury. Σε ένα χιτσκοκικό plot twist ο Malek παίρνει το ρόλο του Mercury. Όλοι λένε επιτέλους τώρα τα γυρίσματα θα κυλήσουν ομαλώς. Κάπου εκεί όμως ξεκινάει ένα δράμα με το σκηνοθέτη μιας και η ταινία είναι μερικώς σκηνοθετημένη από το Fletcher και μερικώς από τον Singerο οποίος ξεκίνησε, έφυγε και ξαναήρθε. Μετά από όλο αυτό το πέρα δώθε και ακολουθώντας τους κανόνες του Directors Guild of America ο Singer παραμένει ως το όνομα του σκηνοθέτη της ταινίας και ο Fletcher αναφέρεται ως παραγωγός και το φιλμ είναι επιτέλους έτοιμο για να κυκλοφορήσει.

 
Πως κατάφερε μέσα σε όλη αυτή την παράνοια να κάνει ερμηνεία ο Malek είναι απορίας άξιο. Ή μάλλον όλη αυτή η παράνοια ίσως τον βοήθησε να πιάσει το χαοτικό παλμό που επικρατούσε και στην ίδια την μπάντα επί Mercury. O Malek κλήθηκε να κάνει κάτι πολύ δύσκολο. Να ικανοποιήσει τις προσδοκίες όλων σε σχέση με ένα πρόσωπο που όλοι νομίζουν πως γνωρίζουν ενώ στην πραγματικότητα υπήρξε ένας από τους πιο ιδιωτικούς rockstar και celebrities. Όλοι όμως έχουν μία άποψη σχετικά με το πως ήταν ο Freddie Mercury. Εκεί έγκειται και η επιτυχία του Malek, στο ότι αγνοεί πολλές από αυτές τις απόψεις και προσδοκίες και έρχεται σε μια μορφή επικοινωνίας με το Mercury πράγμα που μόνο ένας στοφάτος ηθοποιός θα μπορούσε να κάνει,αποδίδοντας τον έτσι με αυθεντικότητα και σεβασμό. Δεν τον μιμείται ποτέ αποφεύγοντας με αυτό τον τρόπο μια άβολη καρικατούρα που ίσως να μας τον θύμιζε πιο έντονα. Αντίθετα ο Malek απλώς αποπνέει Mercury, με τρόπο σχεδόν μεταφυσικό.
Βλέπεται καλύτερα σε μεγάλη οθόνη, με έναν κουβά ποπ κορν και Dolby surround ήχο για να ακούσετε και τα θροΐσματα στο We Are The Champions. Οπότε τρεχάτε. Αν και νομίζω δεν υπάρχει βιασύνη μιας και με τα νούμερα που έκανε στο box office θα βρίσκεται για καιρό στα γειτονικά σας σινεμά.

ΆΝΤΑ ΛΕΙΒΑΔΑ
Μεταπτυχιακή φοιτητρια στις αγγλοφωνες λογοτεχνίες με αδυναμία σε οτιδήποτε αμερικάνικο. Χόμπι της το cinema και το daydreaming… Αγαπημένη ταινία το Pulp Fiction. Αγαπημένη ταινία στην πραγματικότητα, το Breakfast at Tiffany’s. Εύχεται να κατασκηνώσει κάποτε έξω από το Kodak Theater. Ενθουσιάζεται με μια καλή ταινία του Tarantino αλλά και με ένα juicy χολιγουντιανό κουτσομπολιό. Είναι trivia freak!!!