ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ WEEKEND JOURNAL

Στην επόμενή σου συναυλία δεν θα φοράς t-shirt αλλά μάσκα

Τα εμπορικά και φιλανθρωπικά αντανακλαστικά της μουσικής βιομηχανίας. Πρέπει να φοράμε μάσκα ή όχι; Αν ναι, τι τύπου; Απλή ή χειρουργική, με φίλτρο ή χωρίς; Ή μήπως πάνινη (αυτό το τελευταίο κρατήστε το στην άκρη); Και, βασικά, ποια είναι η σωστή χρήση της; Ερωτήματα που όσο και αν έχουν απαντηθεί…

Τα εμπορικά και φιλανθρωπικά αντανακλαστικά της μουσικής βιομηχανίας.

Πρέπει να φοράμε μάσκα ή όχι; Αν ναι, τι τύπου; Απλή ή χειρουργική, με φίλτρο ή χωρίς; Ή μήπως πάνινη (αυτό το τελευταίο κρατήστε το στην άκρη); Και, βασικά, ποια είναι η σωστή χρήση της; Ερωτήματα που όσο και αν έχουν απαντηθεί επανέρχονται συνεχώς και απασχολούν μια κοινωνία που ετοιμάζεται σιγά σιγά να βγει από το καβούκι της και να προσαρμοστεί σε μια νέα πραγματικότητα, την οποία ουδείς φανταζόταν ότι θα βίωνε…

Με λίγα λόγια η μάσκα γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της (νέας) καθημερινότητάς μας, με τη χρήση της να έχει ήδη αρχίσει να απασχολεί ένα μεγάλο φάσμα της αγοράς όχι τόσο ως μέσο προφύλαξης από τον κορωνοϊό, αλλά ως αξεσουάρ… μόδας. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Η αρχή έγινε με τα χρώματα, η συνέχεια όμως αποκτά ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον αφού στην παλέτα των επιλογών προστίθενται καθημερινά και διαφόρων ειδών σχέδια.

Μάσκες από την κοινοπραξία wegotyoucoverednow.com

Η μουσική βιομηχανία, η οποία φημίζεται για τα εξαιρετικά γρήγορα αντανακλαστικά της, δεν θα μπορούσε φυσικά να μείνει έξω από τον χορό και, για να είμαστε πιο ακριβείς, ήταν αυτή που τον έσυρε, με όχημα, τι άλλο, τα social media. Και ξαφνικά το timeline γεμίζει από διαφημιστικά μουσικών και συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιριών και fan clubs που προωθούν το νέο αξεσουάρ, γύρω από το οποίο παίζονται ακόμα και πολιτικά παιχνίδια, ουσίας ή εντυπώσεων.

Καλλιτέχνες και φορείς της μουσικής βιομηχανίας έχουν ξεκινήσει μια μεγάλη εκστρατεία μέσω της πώλησης μασκών για να ενισχυθούν οι αφανείς ήρωες που ιδρωκοπάνε μέρες ολόκληρες για να περάσουμε εμείς καλά για λίγες ώρες.

Μια κίνηση που φαντάζει απόλυτα θεμιτή, αφού όσο η ημερομηνία λήξης του συναυλιακού lockdown παραμένει άγνωστη, όλοι αυτοί θα πρέπει να αναζητούν συνεχώς τρόπους να καλύψουν έστω ένα μέρος από τη χασούρα. Από κοντά φυσικά και πάρα πολλοί επιτήδειοι που φροντίζουν να επιβεβαιώσουν το ρητό σύμφωνα με το οποίο ο λύκος είναι αυτός που χαίρεται στην αναμπουμπούλα. Μάσκες με λογότυπα συγκροτημάτων, μασκότ, μάσκες που απεικονίζουν εξώφυλλα δίσκων, ή που έχουν τυπωμένους ακόμα και στίχους έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο στοχεύοντας σε μια τεράστια δεξαμενή πελατών που όταν ανάψει το «πράσινο φως» θα ξεχυθούν, λιγότερο ή περισσότερο διστακτικά στα κλαμπ και τις αρένες φορώντας αντί για t-shirt τη μάσκα με το λογότυπο των αγαπημένων τους καλλιτεχνών.

Μάσκες με λογότυπα συγκροτημάτων

Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος που αφορά το αμιγώς εμπορικό κομμάτι. Υπάρχει όμως ακόμα μία πτυχή, πολύ πιο σημαντική που αγγίζει ένα εξαιρετικά  ευαίσθητο κομμάτι μιας βιομηχανίας, η οποία τις τελευταίες εβδομάδες έχει γίνει συνώνυμο της αναβολής, της ματαίωσης ακόμα και της ακύρωσης. Για κάθε οπαδό που σκέφτεται πώς θα εξαργυρώσει το εισιτήριό του για μια από τις χιλιάδες εκδηλώσεις που ακυρώνονται και στην καλύτερη περίπτωση επαναπρογραμματίζονται (χωρίς και πάλι να είναι βέβαιο ότι θα πραγματοποιηθούν στις νέες ημερομηνίες) υπάρχει και ένας τεχνικός, ένας ηχολήπτης, ένας roadie που βλέπει τη γη να χάνεται κάτω από τα πόδια του. Και είναι αυτοί ακριβώς οι αφανείς ήρωες που ιδρωκοπάνε μέρες ολόκληρες για να περάσουμε εμείς καλά για λίγες ώρες, για τους οποίους έχει ξεκινήσει μια μεγάλη εκστρατεία από καλλιτέχνες και φορείς προκειμένου να ενισχυθούν για το διάστημα που διαρκεί η απαγόρευση διεξαγωγής συναυλιών. Τι περιλαμβάνει η εκστρατεία; Μα τι άλλο από πώληση μασκών μέσω της κοινοπραξίας wegotyoucoverednow.com. Rolling Stones, Billie Eilish, Bob Marley, Queen, Black Sabbath, Aerosmith, Volbeat και Pantera είναι μερικοί μόνο από τους καλλιτέχνες, τα λογότυπα των οποίων είναι τυπωμένα στις μάσκες που κοστίζουν αυστηρά 15 δολάρια η καθεμία, με τα έσοδα να καταλήγουν στη musicares, τη φιλανθρωπική οργάνωση που παρέχει βοήθεια στους εργαζομένους της μουσικής βιομηχανίας σε περιόδους ανάγκης, όπως τώρα.

Οσο για εμάς τους fans, η προοπτική να παρακολουθήσουμε την πρώτη μετά κορωνοϊό συναυλία φορώντας μάσκα πιθανότατα σήμερα να φαντάζει ενοχλητική, ποιος όμως μπορεί να την αποκλείσει;

Γεννήθηκε στις 25 Μαρτίου 1973 δίνοντας ακόμα ένα λόγο για να ηχούν τη συγκεκριμένη μέρα τα κανόνια του Λυκαβηττού. Αφού έχασε μερικά χρόνια από τη ζωή του στη Γαλλική Φιλολογία της Αθήνας, έμπλεξε με τη δημοσιογρφία και ως Συντάκτης Υλης του αρέσει να βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Ονειρό του να βρεθεί κάποια στιγμή στο Wacken και να κάνει κατάδυση σε νερά με λευκούς καρχαρίες...

Latest from WEEKEND JOURNAL

Go to Top