Συνέντευξη Ω-Ray (Γιώργος Καρανικόλας): «Στη μουσική δεν είναι τα πάντα συνειδητή επιλογή, ίσα ίσα πιο ενδιαφέρον έχει το υποσυνείδητο»

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΟΛΙΚΑΣ
Posted on Σεπτέμβριος 30, 2017, 8:54 μμ
37 secs

Η πορεία του Γιώργου Καρανικόλα στην Ελληνική σκηνή χαρακτηρίζεται από ποιότητα και ποικιλομορφία, με τις μέχρι τώρα δουλειές του στους Last Drive και τους BLML να αποτελούν σημεία αναφοράς στην εγχώρια σκηνή.

Με τους Ω-Ray, ο Γιώργος Καρανικόλας ταξίδεψε σε αχαρτογράφητα νερά, σε μια από τις κορυφαίες δουλειές Ελληνικού συγκροτήματος για το 2017.

Το rockyourlife.gr δεν θα μπορούσε να χάσει την ευκαιρία, μίλησε με τον Γιώργο, ο οποίος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετώπισε το group όταν ηχογραφούσε το album καθώς και για το όραμα του στον διαστημικό σταθμό Ω-Ray.

Γιώργο, σε κάθε νέο project που κάνει τόσο μεγάλη αίσθηση, η πρώτη ερώτηση δεν μπορεί να είναι άλλη… Θα υπάρχει συνέχεια στους Ω-Ray;
Σίγουρα! Είναι εξάλλου μια ιστορία που τραβάει ήδη 3 χρόνια και αυτή ήταν η λογική του πράγματος, να νιώσουμε άνετα μέσα σε αυτό. Στην ουσία αυτό που ζητούσαμε ήταν να αφεθούμε και έτσι να φτάσουμε σε ένα σημείο φυσικής ροής, να έχουμε την άνεση του χρόνου να απορροφήσουμε τα peaks της μουσικής. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν δίνεις χρόνο και είσαι διαθέσιμος.

Εκτός από τον Ελληνικό στίχο, πως αλλιώς συνδέεις του «Ω-Ray» με το project Το Φως Και Η Σκιά Του του 1986;
Υπάρχει μια γραμμή που συνδέει και τα δύο που είναι ο ενθουσιασμός και η δυναμική του «πάμε να το κάνουμε κάπως αλλιώς». Όπως επίσης νομίζω ότι υπάρχει ένας κοινός τόπος απόδρασης των στίχων και των λέξεων.

Το album γράφτηκε μέσα σε μόλις 24 ώρες. Ακούγοντας τα κομμάτια τώρα, υπάρχει κάτι που θα ήθελες να αλλάξεις;
Πραγματικά δεν θέλω να αλλάξω τίποτα. Βέβαια όταν παίζουμε αυτά τα κομμάτια live ή σε πρόβες αποκτούν μια άλλη διάσταση, αλλά αυτό είναι αδύνατο να αποτυπωθεί γιατί το album θα είχε διάρκεια τουλάχιστον 5 ώρες! Τώρα που το σκέφτομαι θα ήταν ωραία να υπάρχει ένα CD σαν bonus που να πιάνει όλη τη γκάμα του pre-recording attitude. Όπως επίσης δε θα άλλαζα και το crew με το οποίο ηχογραφήσαμε αυτό το album.

Σε ότι έχει να κάνει με τον ήχο, έχετε πει πως χρησιμοποιήσατε παλιό εξοπλισμό για να πετύχετε το αποτέλεσμα που θέλατε. Θα ήθελα να μάθω περισσότερα πράγματα για το πως προσεγγίσατε την όλη φάση όταν ηχογραφούσατε.
Στην προ-παραγωγή χρησιμοποιούσαμε μια κονσόλα phonic του 1970 η οποία έχει ένα special echo ενσωματωμένο που περνούσαμε σε όλες τις πηγές ήχου. Έτσι παίρναμε μια ανάδραση που γινόταν από μόνη της ηχητικό περιβάλλον. Με τη phonic αυτή κάναμε τις 4 πρώτες συναυλίες μας. Όταν μπήκαμε στο στούντιο θέλαμε να πάρουμε τα ίδια vibes χωρίς όμως πια να έχουμε την αγαπημένη μας phonic. Έτσι αυτό που κάναμε ήταν ότι απλώσαμε σε ένα τεράστιο χώρο αρκετούς ενισχυτές, τους τερματίσαμε και βάλαμε πολλά μικρόφωνα στο χώρο. Και τελικά πήραμε αυτό που θέλαμε. Οι ηχολήπτες υποφέρανε λίγο, γιατί δεν ήταν μια συνηθισμένη ηχογράφηση, αλλά στο τέλος μπήκανε στη φάση και γουστάρανε. Για αυτό και όταν ακούς το δίσκο όσο περισσότερο ανοίγεις την ένταση, τόσο ο ήχος ανοίγει σα βεντάλια και απελευθερώνονται συχνότητες.

Ο Ελληνικός στίχος είναι ένα από τα δυνατά σημεία του album. Γενικότερα υπάρχει μια τάση από νέες μπάντες να στρέψουν επιτέλους το βλέμμα τους προς την παράδοση μας. Πως το αντιλαμβάνεσαι εσύ;
Κοίτα, ο λόγος είναι παράδοση, όμως η κατεύθυνση που θα δώσεις έχει να κάνει με ένα συρφετό επιρροών που έχεις στο κεφάλι σου. Θέλω να πω ότι στη μουσική δεν είναι τα πάντα συνειδητή επιλογή, ίσα ίσα πιο ενδιαφέρον έχει το υποσυνείδητο, και νομίζω ότι η παράδοση στο λόγο έχει να κάνει πολύ με το υποσυνείδητο. Με λίγα λόγια κάνε το αν σε κάνει να νιώθεις καλά.

Δεδομένου του Ελληνικού στίχου, τι μηνύματα πήρατε από κόσμο που άκουσε το album στο εξωτερικό;
Αυτό ήταν μια έκπληξη για εμάς γιατί ο δίσκος πάει πολύ καλά έξω, ήδη διανέμεται από την αμερικάνικη εταιρεία Orchard και την αγγλική Southern. Φαίνεται περισσότερο να ιντριγκάρει ο ελληνικός στίχος παρά να ξενίζει. Ο χρόνος θα δείξει.

Μπήκαμε με ορμή σε ένα δωμάτιο και το μεταμορφώσαμε σε ενυδρείο, παρασύροντας και όσους συμμετείχαν στη ροή μας.

Η βάση πάντως της μουσικής των Ω-Ray θα είναι η ψυχεδέλεια των 60s όπως τη μάθαμε από τα Nuggets. Σωστά;
Νομίζω δε μπορούμε να ορίσουμε ακριβώς τη βάση εκκίνησης. Σίγουρα έχουμε πολλά ακούσματα ειδικά από την ψυχεδέλεια των 60s, αλλά υπάρχει ένα σημείο τομής διαφορετικών επιρροών το οποίο παράγει ένα καινούριο ήχο. Αυτό είναι οι Ω-ray. Είμαστε χαλαροί ως προς τις επιρροές μας, θέλουμε να υπάρχουν στη μουσική μας. Όμως δε θέλουμε να ετεροκαθοριζόμαστε. Είμαστε στη Μεσόγειο το 2017. Θέλω να πω ότι οι επιρροές σου έρχονται από διαφορετικά σημεία του ορίζοντα ή μπορεί να είναι στιγμιαίες ενοράσεις. Για παράδειγμα, όταν κάναμε τον «Ξενιστή» οι αισθήσεις μου ήταν στο peak, κάτι σαν αυτανάφλεξη. Όπως σε εξοντώνει ο Χορός των Βαλκυριών του Βάγκνερ στο Αποκάλυψη τώρα.

Πόσο δύσκολο ήταν να συντονιστείτε πνευματικά όλοι όσοι δουλέψατε για το αποτέλεσμα του «Ω-Ray»; Ακούγοντας το album ολοκληρωμένο, θεωρώ πως πρέπει να ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για όλους.
Ήταν πρόκληση από την αρχή. Το απρόβλεπτο βρίσκεται στο πόσο εύκολα έγινε. Τι να πω… τόσο καλά vibes, είναι σα να μπήκαμε με ορμή σε ένα δωμάτιο και το μεταμορφώσαμε σε ενυδρείο, παρασύροντας και όσους συμμετείχαν στη ροή μας. Και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω αυτά τα άτομα: τον Άκη Πασχαλάκη, τον Γιάννη Βούλγαρη και το Νίκο Λάβδα, τον Γιάννη Στύλο και τον Παναγιώτη Κασσιάρη aka P.E.P.P. (Last Drive comrade).

Αν δεχθούμε ότι ο δίσκος αποτελεί μια «φωτογραφία» της στιγμής για τους Ω-Ray, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η επόμενη σας δισκογραφική δουλειά, αν και όποτε υπάρξει, θα μπορούσε να είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, τόσο ηχητικά όσο και στιχουργικά;
Ήδη είμαστε έτοιμοι να ηχογραφήσουμε ένα single που θα κυκλοφορήσει το Μάρτιο. Πραγματικά δε μπορώ να ξέρω πώς θα εξελιχθεί ο ήχος, το αφήνω περισσότερο στο ένστικτο. Ένα πράγμα είναι σίγουρο ότι ο τρόπος που θα ηχογραφήσουμε θα είναι ο ίδιος. Επίσης δεν πρόκειται να υπάρξει κάποιου είδους αυτοπεριορισμός, κάτι σα μανιέρα δηλαδή. Υπάρχει ο μαγικός τρόπος να το κάνουμε. Αυτό τον τρόπο πρέπει να ψάχνεις και να ανακαλύπτεις κάθε φορά. Η φόρτισή σου πρέπει να είναι στη μουσική, τα άτομα πρέπει να αποφορτίζονται, γιατί έτσι γίνονται διαθέσιμα. Μερικές φορές αυτό είναι το κλειδί της ευτυχίας.

Πρέπει να συνηθίσεις να εκπλήσσεις τον εαυτό σου, αυτό θα ήθελα και από τους Ω-Ray.

Θεωρείς πως τα ακούσματα που μπορεί να έχεις κατά καιρούς θα επηρεάσουν και τα νερά στα οποία θα κολυμπήσουν μελλοντικά οι Ω-Ray; Σίγουρα έχεις κάποιες σταθερές, αλλά σαφώς θα υπάρχουν και εκπλήξεις…
Όπως είπα και πριν θέλουμε οι επιρροές μας να υπάρχουν στη μουσική μας. Οι επιρροές αυτές δεν είναι κάτι στατικό, γιατί αυτό σημαίνει συντήρηση. Σίγουρα για κάθε άνθρωπο υπάρχουν ορόσημα τα οποία συνήθως ταυτίζονται με συγκεκριμένες στιγμές της ζωής του. Αυτό δημιουργεί ισχυρές αναφορές, όμως ο κύκλος της ζωής προχωράει και ενσωματώνει, αποδομεί και ανασυνθέτει. Ο Jung θα είχε να πει περισσότερα πάνω σε αυτό… Πρέπει να συνηθίσεις να εκπλήσσεις τον εαυτό σου, αυτό θα ήθελα και από τους Ω-Ray.

Η συνεργασία σας με την Sound Effect πως είναι; Μείνατε ικανοποιημένοι από την κοπή του βινυλίου; Προσωπικά έχοντας πάρει στα χέρια μου και το CD και το βινύλιο, εντυπωσιάστηκα από την εγγραφή.
Η συνεργασία μας είναι τέλεια. Οτιδήποτε άλλο να έλεγα θα ήταν περιττό. Η δουλειά που έγινε ήταν super.

Η εμφάνιση σας στο Release Athens άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στον κόσμο. Ωστόσο νομίζω πως το κοινό θα ήθελε να δει τους Ωray επί σκηνής σε ένα full show. Υπάρχουν πλάνα για εμφανίσεις;
Στο Release είχαμε την ατυχία να μικρύνουμε το set μας λόγω των καιρικών συνθηκών, αυτό όμως δε μείωσε τον ενθουσιασμό μας. Θα κάνουμε μια παρουσίαση του δίσκου γύρω στο Νοέμβριο και από εκεί και πέρα θα ακολουθήσουν κάποιες συναυλίες εκτός Αθηνών και πιθανώς και στην Ευρώπη. Αμέσως μετά θα μπούμε στο στούντιο για να ηχογραφήσουμε το single. Θα θέλαμε αυτό να μπορούσε να γίνει με κόσμο μέσα στο στούντιο και μάλλον έτσι θα γίνει.

Τελευταία ερώτηση. Μπορείς να φανταστείς την μπάντα σε 5 χρόνια από σήμερα;
Ναι, στο διαστημικό σταθμό Ω-Ray…

 

Αποκτήστε το album των Ω-Ray στο Bandcamp

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΟΛΙΚΑΣ
Κολλημένος με τις λεπτομέρειες, οι οποίες πιστεύει πως κάνουν τη διαφορά, ο Νικόλας ξεκίνησε το 2009 με το rockyourlife.gr να βομβαρδίζει το internet με ύλη. Αγαπάει το βινύλιο και πιστεύει πως η μαγεία της rock μουσικής βρίσκεται στις πιο απλές μορφές της.