Με το νέο τους full length album να κυκλοφορεί εδώ και λίγες μέρες, οι Tuber απαντούν στις ερωτήσεις του rockyourlife.gr για τη δημιουργία του δίσκου και όχι μόνο.

Το όνομα των Tuber είναι πλέον από τα πιο καυτά της Ελληνικής σκηνής. Το δεύτερο studio album της μπάντας με τίτλο «Out Of The Blue» κυκλοφορεί επίσημα εδώ και λίγες ημέρες και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον Γιάννη Γεροστάθο, ο οποίος ρίχνει φως σε όλες τις πτυχές της δημιουργίας του δίσκου.

Γιάννη καλησπέρα… Αρχικά συγχαρητήρια για το νέο album. Ξεκινώντας… πως προέκυψε ο τίτλος «Out Of The Blue»;
Ευχαριστούμε πολύ Νικόλα! Ο τίτλος του album είναι ευγενική «προσφορά» ενός καλού φίλου της μπάντας, του Βασίλη που φιλοτιμήθηκε να μας βοηθήσει, όσο εμείς δεν είχαμε καταλήξει κάπου.

Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε όταν ξεκινούσατε να ηχογραφείτε να νέα σας κομμάτια; Φοβηθήκατε καθόλου τις συγκρίσεις που θα γίνουν με το «Desert Overcrowded»;
Η αλήθεια είναι ότι κατά την ηχογράφηση του album δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερα προβλήματα. Είχαμε κάποιες άβολες στιγμές, σίγουρα, αλλά όχι κάτι που δεν μπορούσαμε να διαχειριστούμε, ως ένα βαθμό. Όσον αφορά τις συγκρίσεις που ανέφερες, είναι νομίζω φυσιολογικό να γίνονται με κάθε νέα δουλειά του κάθε μουσικού. Δεν υπάρχει, ωστόσο, κάτι που να μας φοβίζει ή να μας προβληματίζει, ιδιαίτερα, σε αυτό.

Προσωπικά διέκρινα περισσότερα post και prog στοιχεία σε σχέση με το «Desert Overcrowded». Στο review του album μάλιστα αναφέρθηκα και σε κάποιες επιρροές από Maserati αλλά και από God Is An Astronaut. Γενικότερα ο δίσκος μου βγάζει αυτή την 80s retro αισθητική. Είναι ιδέα μου ή όντως αυτός ήταν ο στόχος σας;
Ίσως δεν είναι ιδέα σου, αλλά δεν ήταν αυτοσκοπός να προσεγγίσουμε μουσικά μια συγκεκριμένη περίοδο ή ένα μουσικό είδος. Γράψαμε μουσική και αυτά τα κομμάτια, από την βάση τους, μας οδήγησαν σε συγκεκριμένες επιλογές, στο σύνολο της παραγωγής.

Για να συνεχίσω τη σύνδεση του «Out Of The Blue» με το «Desert Overcrowded», θα έλεγα πως πλέον η μουσική σας γέρνει ξεκάθαρα προς τον post ήχο αφήνοντας σε δεύτερο πλάνο τις desert/stoner κιθαριστικές εξάρσεις που υπήρχαν στο ντεμπούτο σας. Συμφωνείς με αυτό;
Αν με τον όρο post εννοείς την ευρύτερη χρήση των πλήκτρων, την διαφοροποιημένη -σε σχέση με το «Desert Overcrowded»- ενορχήστρωση και την αισθητική που αυτά προσδίδουν στον ήχο μας, τότε θα συμφωνήσω σε αυτό.  Ωστόσο, άποψη μου είναι ότι το «Out Of The Blue» παραμένει, στην βάση του, ένας κιθαριστικός δίσκος.

Σε αυτό το retro ύφος νομίζω κινείται και το εξώφυλλο του album. Δώσε μου σε παρακαλώ κάποιες πληροφορίες και για αυτό.
Η φωτογραφία του εξωφύλλου είναι της Παναγιώτας Καραγιώργου και το artwork επιμελήθηκε η Original Replica. Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω τα παιδιά για την άριστη συνεργασία και επικοινωνία. Απευθυνθήκαμε σε αυτούς, έχοντας δει την δουλειά τους και καταλήξαμε σε κάτι, που ομολογουμένως, άρεσε σε όλους μας από την πρώτη στιγμή.

Και πάλι εδώ συναντάμε μια αντίθεση. Στο εξώφυλλο του «Desert Overcrowded» συναντάμε ένα ερημικό τοπίο, ενώ στο «Out Of The Blue» έχουμε ένα πιο urban αισθητικό αποτέλεσμα.
Έτσι είναι, νομίζω. Όπως σου είπα και πριν, η αίσθηση που μας έδωσε η μουσική μας, από το στάδιο της σύνθεσης μέχρι και την ολοκλήρωση των ηχογραφήσεων, είναι αυτή που μας καθοδήγησε και στην επιλογή του συγκεκριμένου,  πιο urban, όπως λες, εξωφύλλου. Αυτή, ακριβώς, ήταν και η αίσθηση που αποκόμισε ο Βασίλης από την Original Replica, όταν του έστειλα τα κομμάτια για να τα ακούσει και να διαμορφώσει την δική του άποψη.

Η παραγωγή του δίσκου είναι εξίσου εντυπωσιακή. Μίλησε μου για το πως φτάσατε σε αυτό το αποτέλεσμα.
Όσον αφορά την διαδικασία της ηχογράφησης, δεν αλλάξαμε, εν τέλει, πολλά σε σχέση με τα προηγούμενα μας albums. Αυτό που άλλαξε, κυρίως, είναι ο τρόπος με τον οποίο δουλέψαμε το υλικό μας και ο χρόνος που αφιερώσαμε σε αυτό. Το «Out Of The Blue» είναι το αποτέλεσμα της πιο συλλογικής μας προσπάθειας, έως τώρα, και αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Τα κομμάτια του δίσκου, στο σύνολό τους, δουλεύτηκαν από όλους μας μαζί σε επίπεδο σύνθεσης, ενορχήστρωσης και παραγωγής, ενώ από την άλλη αφιερώσαμε περισσότερο χρόνο για την προετοιμασία και προ-παραγωγή. Νομίζω ότι αυτά τα στοιχεία μας βοήθησαν να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη αντίληψη τόσο για τον δίσκο, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να πετύχουμε -κατά το δυνατό- αυτό που είχαμε στο νου.

Κατά τη γνώμη μου ο ήχος σας έχει πλέον αποκτήσει ταυτότητα. Πόσο δύσκολο είναι αυτό για μια μπάντα του χώρου σας, με τόσα πολλά και καλά ονόματα εκεί έξω;
Χαίρομαι που το λες, αλλά, δυστυχώς, δεν μπορώ να σου πω αν είναι εύκολο ή δύσκολο αφού δεν έχω να υποδείξω συγκεκριμένους τρόπους για να πετύχει κανείς αυτό. Είναι πολλοί οι παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν και η αλήθεια είναι ότι δεν τους έχω αποκρυπτογραφήσει ακόμα. Σε ένα πολύ γενικό πλαίσιο, νομίζω ότι το να κάνεις μουσική  με κύριο κριτήριο να αρέσει, πρωτίστως, σε σένα, είναι μια καλή αρχή για να το πετύχεις.

Αλήθεια πως προέκυψαν τίτλοι όπως οι «Russian», «Noman» και «Luckily Dead», δεδομένου ότι δεν υπάρχουν στίχοι;
Όπως και στο εξώφυλλο, έτσι και στους τίτλους κύριο λόγο είχε η αίσθηση που μας έδινε το κάθε κομμάτι.  Το «Russian» π.χ. μας έφερε κατά νου κάτι το απλό, στιβαρό και λειτουργικό, στερημένο από ιδιαίτερα τεχνάσματα και επιχρίσματα. Το «Νoman» μια αίσθηση νοσταλγίας και θυμού ταυτόχρονα ενώ το «Luckilly Dead» κάτι επικό και σαρκαστικό συνάμα. Κατά τα άλλα, όλα αυτά είναι το «προϊόν» μιας πολύ χαλαρής και διασκεδαστικής κουβέντας μεταξύ μας και όχι μια προσπάθεια νοηματοδότησης της μουσικής μας ή επίδοσης κάποιου βαθύτερου σκοπού σε αυτήν.

Υπάρχει κάποιο κομμάτι μέσα από το album που αγαπάς ιδιαίτερα;
Πίστεψε με, όλα μου αρέσουν! Αν πάραυτα, έπρεπε να επιλέξω αυτή τη στιγμή κάποιο, προσωπικά θα έλεγα το «Noman».  Αύριο, ίσως το «Russian», μεθαύριο, δεν ξέρω.

Υπάρχει κάποιο τραγούδι μέσα από τον δίσκο που θα θέλατε να το δείτε να γίνεται video clip; Αν ναι, ποιο είναι αυτό;
Είναι κάτι που το έχουμε συζητήσει αλλά χωρίς να έχουμε καταλήξει κάπου. Προσωπικά και μόνο θα σου έλεγα το «Cat Class» ή το «Noman».

Αρκετός κόσμος που έχει ακούσει τη μουσική σας θεωρεί πως κάποια κομμάτια σας θα μπορούσαν να «ντύσουν» μουσικά μια ταινία. Προσωπικά, θεωρώ πως αυτό είναι πιο εμφανές στο «Out Of The Blue». Θα θέλατε να μπείτε και σε αυτά τα χωράφια ή είναι κάτι που δε σας απασχολεί;
Δεν είναι κάτι που μας έχει απασχολήσει αλλά φυσικά και δεν θα το αποκλείαμε εξαρχής. Κάθε soundtrack, υποθέτω, πρέπει να υποστηρίζει, να ενισχύει και να εμπλουτίζει τη εικόνα και τον λόγο.  Κατά συνέπεια δεν έχουμε τον πρώτο λόγο σε μια τέτοια προσπάθεια. Εάν, ωστόσο, υπήρχε μια τέτοια δυναμική, θα το σκεφτόμασταν σίγουρα.

Στην προηγούμενη μας συνέντευξη (Ιανουάριος 2016) σε είχα ρωτήσει για τα visual effects και μου είχες πει πως θα προσπαθούσατε να επενδύσετε και σε αυτό το κομμάτι στον δεύτερο δίσκο σας. Έχετε δουλέψει πάνω σε αυτόν τον τομέα;
Ακόμα το σκεφτόμαστε αν και νομίζουμε ότι είναι κάτι που όπως και να έχει, πρέπει να γίνει. Αρκεί να υπάρχουν οι προϋποθέσεις ώστε να μπορεί να επιτευχθεί (κατάλληλη σκηνή, εξοπλισμός κ.ο.κ.).

Συναυλιακά ποια είναι τα άμεσα πλάνα σας; Πως θα προωθήσετε το «Out Of The Blue»;
Μέχρι στιγμής το μόνο βέβαιο είναι η συμμετοχή μας στο Street Mode Festival, τον Σεπτέμβριο στην Θεσσαλονίκη. Από εκεί και πέρα οργανώνουμε την παρουσίαση του δίσκου μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και μια σειρά συναυλιών στο εξωτερικό.

Σε ευχαριστώ πολύ για την κουβέντα. Καλοτάξιδο το album. Δικός σου ο επίλογος.
Σε ευχαριστούμε πολύ. Να είστε όλοι καλά και ευχόμαστε να τα πούμε σύντομα και από κοντά.

Αποκτήστε το «Out Of The Blue» μέσω της επίσημης σελίδας των Tuber στο Bandcamp.

Η σελίδα των Tuber στο Facebook.

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΟΛΙΚΑΣ
Κολλημένος με τις λεπτομέρειες, οι οποίες πιστεύει πως κάνουν τη διαφορά, ο Νικόλας ξεκίνησε το 2009 με το rockyourlife.gr να βομβαρδίζει το internet με ύλη. Αγαπάει το βινύλιο και πιστεύει πως η μαγεία της rock μουσικής βρίσκεται στις πιο απλές μορφές της.