ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ TV & MOVIES

Ο μυστικός κόσμος της Lucy Dawkins

Η σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ My Secret World: The Story Of Sarah Records το οποίο προβάλλεται στις Νύχτες Πρεμιέρας μιλάει στο rockyourlife.gr για το ιστορικό label. Η Sarah Records είναι μια από αυτές τις εταιρίες που θέλεις να έχεις όλα τα singles της από το πρώτο έως το 99ο. Η αισθητική…

Η σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ My Secret World: The Story Of Sarah Records το οποίο προβάλλεται στις Νύχτες Πρεμιέρας μιλάει στο rockyourlife.gr για το ιστορικό label.
Η Sarah Records είναι μια από αυτές τις εταιρίες που θέλεις να έχεις όλα τα singles της από το πρώτο έως το 99ο. Η αισθητική τους και η επιστροφή στην πρώτη εποχή της pop, όταν το επτάιντσο ήταν σημαντικότερο από το άλμπουμ, την έχει κάνει μια από τις αγαπημένες ανεξάρτητες εταιρίες χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Είναι όμως και η ασυμβίβαστη φύση και η ιδεολογία των ανθρώπων, οι οποίοι τη δημιούργησαν χωρίς να υπολογίσουν πωλήσεις, charts και δημόσιες σχέσεις που έκαναν τη Sarah ένα σχεδόν μοναδικό φαινόμενο για την εποχή της και ας μίλαγαν οι περισσότεροι υποτιμητικά για την “twee pop” της.

Από το 1987 και για τα επόμενα οκτώ χρόνια, οι καμπανιστές κιθάρες, η γλυκιά βρετανική μελαγχολία των Field Mice, των Orchids των Blueboy, των Heavenly και των St. Christopher αλλά και η ανεπιφύλακτη αφοσίωση των ιδρυτών της, του Matt Haynes και της Clare Wadd, στο indie ήθος έκαναν τη Sarah το ιδανικό αντίδοτο στον ακμαίο, εκείνη την εποχή, θατσερικό κυνισμό και στη λαμπερή αλλά κενή mainstream pop της εποχής. Παρά το γεγονός ότι η σχέση της με το βρετανικό τύπο δεν ήταν ποτέ ανέφελη, κάθε άλλο μάλιστα, η Sarah έχει τελικά κερδίσει τον πόλεμο δύο δεκαετίες μετά το κλείσιμο της. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πρόσφατα το NME την κατέταξε στη δεύτερη θέση των πιο σημαντικών ανεξάρτητων εταιριών πίσω μόνο από τη 4AD και μπροστά από ιστορικά labels όπως η Rough Trade, η Creation, η Sub Pop και η Factory.

Η πορεία της Sarah τελείωσε το 1995 με ένα πάρτι στο Bristol και μια καταχώρηση στις μουσικές εφημερίδες της εποχής, η οποία έγραφε “We Don’t Do Encores”. Αυτό που έμεινε ήταν η έμπνευση για πολλές άλλες μικρές εταιρίες που ακολούθησαν και ο μύθος της, ο οποίος διαιωνίζεται με βιβλία, εκθέσεις αλλά και το ντοκιμαντέρ My Secret World. The Story Of Sarah Records της Lucy Dawkins το οποίο προβάλλεται στις Νύχτες Πρεμιέρας στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου και στις 2 Οκτωβρίου.

sarahin1
Μιλώντας στο rockyourlife.gr η σκηνοθέτης λέει ότι το ντοκιμαντέρ για τη Sarah ήταν μια προφανής επιλογή αν αναλογιστεί κάποιος το μέρος που μεγάλωσε και τα εφηβικά της ακούσματα. «Η οικογένεια μου μετακόμισε σε μια μικρή πόλη κοντά στο Bristol όταν ήμουν 12. Άκουγα ήδη συγκροτήματα όπως οι Smiths και τις εκπομπές του John Peel αλλά γενικά βαριόμουν και αισθανόμουν απομονωμένη. Με το χαρτζηλίκι μου μπορούσα να αγοράσω λίγα πράγματα και το μάτι μου έπεσε στα fanzines που έβγαζε ο Matt. Το γράψιμο του ήταν συναρπαστικό και μέσω αυτού άρχισα να έρχομαι σε επαφή με πολλούς ανθρώπους του χώρου, μέχρι και από τη Σκωτία. Έτσι άρχισα να μαθαίνω μικρά συγκροτήματα που δεν εμφανίζονται στο μουσικό τύπο και όταν εμφανίστηκε η Sarah αγόρασα πολλά από τα πρώτα singles της και τη συλλογή Shadow Factory».

Χρόνια μετά, και με τη δουλειά της ως γραφίστρια να μην την καλύπτει πλέον, αποφάσισε να σπουδάσει κινηματογράφο. Το project της πτυχιακής εργασίας της ήθελε να είναι ένα μουσικό ντοκιμαντέρ και, επειδή ζει ακόμα στο Bristol, αισθάνθηκε ότι δεν ήθελε να ασχοληθεί με τίποτε άλλο εκτός από την αγαπημένη ανεξάρτητη εταιρία των εφηβικών της χρόνων. Αφού συναντήθηκε με τον Matt Haynes και την Clare Wadd, οι οποίοι της άναψαν το πράσινο φως, διαπίστωσε ότι υπήρχε ένας ακόμα λόγος για να διηγηθεί την ιστορία της Sarah: «Δυστυχώς στο Bristol, η Sarah δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή και πολύ σπάνια τη συζητάει ο κόσμος ως μέρος της μουσικής ιστορίας της πόλης. Δεν είχε ποτέ το σεβασμό που δικαιούται, κάτι που είναι κρίμα γιατί οι μουσικοί που ηχογράφησαν σε αυτή ήταν εξαιρετικά ταλαντούχοι. Θέλω να ξαναβάλω τη Sarah στο μουσικό χάρτη της πόλης μου» λέει.
Μολονότι ο ήχος και η αισθητική της Sarah δεν θα μπορούσε να προκύψει από οπουδήποτε αλλού εκτός από την Αγγλία, αυτή η τόσο βρετανική εταιρία βρήκε –και βρίσκει ακόμα- μεγαλύτερο ακροατήριο στο εξωτερικό. Προσπαθώντας να δώσει την εξήγηση, η σκηνοθέτης μιλάει για την πολύ κακή σχέση του Matt Haynes και της Clare Wadd με το βρετανικό τύπο, η οποία εκφράστηκε με επιθετικά κείμενα σε δελτία τύπου και singles και πήρε ως απάντηση πολλές βιτριολικές κριτικές για τα singles της εταιρίας. Αλλά και η γενικότερη άρνηση της Sarah να παίξει το παιχνίδι με τους όρους της μουσικής βιομηχανίας, εμμένοντας στο indie ήθος της, έπαιξε ρόλο στην περιθωριοποίηση της. «Νομίζω ότι ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της και οι περισσότεροι δημοσιογράφοι δεν μπορούσαν να την καταλάβουν» λέει και προσθέτει: «αυτό που την έκανε περισσότερο δημοφιλή στο εξωτερικό ήταν ο ρομαντισμός. Το artwork και τα κείμενα των singles ήταν τόσο σημαντικά όσο η μουσική και όλα αυτά γίνονταν με πάθος και όχι για να βγάλουν χρήματα. Όλα αυτά έκαναν πολλούς ανθρώπους να ανταποκριθούν».

Η Lucy Dawkins δε ζει στο παρελθόν και ξέρει πολύ καλά ότι, παρά τη –συχνά στα όρια του φανατισμού- αγάπη χιλιάδων ανθρώπων για τα συγκροτήματα της, ο καιρός της Sarah έχει περάσει. Δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση να τη δει να εμφανίζεται ξανά γιατί, όπως λέει, ακόμα και ο τρόπος που τελείωσε ήταν καταπληκτικός. «Θα ήθελα όμως οι καινούργιες εταιρίες να μάθουν κάτι από τον τρόπο που λειτούργησε η Sarah, από την πολιτική και κοινωνική συνείδηση του Matt και της Clare και από την αισθητική τους».

Ο Στέλιος Βογιατζάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Σπούδασε δημοσιογραφία έχοντας σκοπό να περάσει τη ζωή του γράφοντας για μουσική. Στα επόμενα 20 χρόνια, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι συντάκτης στο Έθνος, έγραψε για τα πάντα αλλά ποτέ για μουσική. Του αρέσουν οι Grand Magus αλλά και οι Take That, ο HP Lovecraft αλλά και η JK Rowling, Επίσης, δεν κουράζεται να κάνει χιλιάδες περιττά πράγματα στο Internet.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

*

Latest from TV & MOVIES

Go to Top