ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ WEEKEND JOURNAL

Το 80% των μουσικών κερδίζουν λιγότερα από €200 στις υπηρεσίες streaming

Αποκαρδιωτικά τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα. Αν κάποιοι έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία του Covid-19, αναμφίβολα είναι οι μουσικοί και όσοι εμπλέκονται με τη μουσική βιομηχανία γενικότερα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι εργαζόμενοι στον τομέα της μουσικής ανέρχονται περίπου στα 12 εκατομμύρια, και…

Αποκαρδιωτικά τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα.

Αν κάποιοι έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία του Covid-19, αναμφίβολα είναι οι μουσικοί και όσοι εμπλέκονται με τη μουσική βιομηχανία γενικότερα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι εργαζόμενοι στον τομέα της μουσικής ανέρχονται περίπου στα 12 εκατομμύρια, και στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι αυτοαπασχολούμενοι ή ανήκουν σε μικρές/μεσαίες επιχειρήσεις.

Οι εργαζόμενοι στη μουσική φέτος έχουν παραλύσει οικονομικά. Η σεζόν που γίνονται παραδοσιακά οι συναυλίες, που είναι και η κυριότερη πηγή εισοδήματος τους, έχει περάσει ανεπιστρεπτί, αφήνοντας τους στο έλεος των streams για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Πόσο όμως εύκολα μπορεί ένας μουσικός, ο οποίος δεν ανήκει σε μεγάλη δισκογραφική, να βιοποριστεί έχοντας στη διάθεση του μόνο τα έσοδα από τα streams του; Η απάντηση είναι ότι δεν μπορεί. Αυτό τουλάχιστον ήρθε να επιβεβαιώσει μια έρευνα στην οποία συμμετείχαν μέλη του Βρετανικού Σωματείου Μουσικών και του σωματείου μουσικών και μουσικοσυνθετών Ivors Academy.

Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα το 82% φαίνεται να κέρδισε λιγότερες από 200 λίρες Αγγλίας από τα streams του το 2019, και ανάμεσα τους υπήρχαν και καλλιτέχνες οι οποίοι άκουσαν τα κομμάτια τους να παίζουν μερικά εκατομμύρια φορές στις διάφορες πλατφόρμες. Επίσης το 92% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι τα συνολικά έσοδα από το streaming αντιστοιχούσαν σε λιγότερο από το 5% του συνολικού εισοδήματος τους, ενώ το 43% αναγκάστηκε να αναζητήσει έξτρα εισόδημα κάνοντας δουλειές που δεν είχαν σχέση με τη μουσική.

«Η έρευνα αυτή, είναι μια επιπλέον απόδειξη ότι το τραγούδι και ο τραγουδοποιός υποτιμούνται. Οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρίες συνεχίζουν να κερδίζουν τα περισσότερα χρήματα από το streaming, και αυτό το μοντέλο είναι ξεπερασμένο και πρέπει να εκσυγχρονιστεί», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ivors Academy, Graham Davies, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία έγινε παράλληλα με μια κυβερνητική έρευνα που τρέχει στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με τον αντίκτυπο που έχουν οι επιχειρηματικές τακτικές των μεγάλων παρόχων streaming όπως το Spotify, το Apple Music κτλ.

Τα αποτελέσματα της κυβερνητικής έρευνας δείχνουν ότι στη Βρετανία για το 2019 το εισόδημα από τα 114 δισεκατομμύρια συνολικά streams ανήλθε σε 1 δισεκατομμύριο λίρες, από το οποίο μόνο το 13% πήγε στους καλλιτέχνες. Το ποσοστό αυτό είναι εξαιρετικά μικρό, και επηρεάζει δυσμενώς τους περισσότερους μουσικούς, οι οποίοι πλέον δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν ακόμη και σε βασικές ανάγκες, όπως πχ το ενοίκιο. Αν συνεχιστεί αυτή η τακτική πληρωμών από τις μεγάλες πλατφόρμες το μέλλον της μουσικής φαντάζει δυσοίωνο, σύμφωνα με τους μουσικούς που έχουν κληθεί να καταθέσουν τις απόψεις τους στις συνεδριάσεις του αρμόδιου βρετανικού κυβερνητικού οργάνου, καθώς οι πλατφόρμες πληρώνουν καλά μόνο τις μεγάλες δισκογραφικές και τους υπερ-διάσημους αστέρες.

Γεννήθηκε στα Τρίκαλα. Μένει στην Αθήνα τα τελευταία 14 χρόνια. Αγαπάει τα ξωτικά όλων των φυλών, τον Batman, τον Tarantino, τους Pink Floyd και τον Nick Cave. Στο Game of Thrones είναι με τους Stark και σίγουρα δεν έχει ξεπεράσει ακόμη το θάνατο του Nedd Stark στον πρώτο κύκλο. Θα ήθελε να μένει στην άκρη μιας λίμνης σε ένα πέτρινο σπίτι στη Σκωτία.

Latest from WEEKEND JOURNAL

Go to Top